Foto album van ColinH


Je weet van aanpakken! Zoek je nog een job ? Kan altijd een klusser gebruiken :thumbs:
 
Vandaag even geen uitgebreide fotoshoot. Het gedeelte gras wat ik heb verwijdert opnieuw geplant. En de basis van de waterval gemaakt onder de witte folie.
Morgen verder, want vanavond heb ik andere verplichtingen.

16916011551512692282024232189580.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welke bestemming krijgen die?
Grootste deel gaat in het plantenfilter. Dus in de ronde bak.
En de rest om dit plantenfilter te verbergen, de waterval aan te kleden en deels in het water aan de filterkant.
Ook ga ik stukken "aquariumhout" gebruiken om de vijver en waterval aan te kleden.
 
Heerlijk weer zelfs. Afgelopen week niet veel kunnen doen in verband met me werk, maar dit weekend wil ik weer een slag slaan.
Gelukkig hoor ik meer dan 30⁰C deze zaterdag 🥵🥵
 
Even een tijdje stil gelegen, maar vanmiddag toch maar weer wat gedaan.

Eerst een inkeping gezaagd voor de overloop van het filter.

20230822_165206.jpg


Daarna floss en folie gelegd en geankerd met wat stenen.

20230822_195810.jpg


Daarna de folie aan de bak bevestigd met dubbelzijdig- en enkelzijdige tape speciaal voor dit soort doeleinden.

20230822_190045.jpg
 
Filter in elkaar gezet.
Drainagebuis op de bodem, grote lavastenen daarop. En steeds kleinere daarop.
Nu nog een paar zakken lavasplit en dan kunnen de planten erin.

 
Een nachtje het filter laten lopen en dit is aardig opgeklaard.
Nu is de bak alleen meer koffie. Morgen onder werktijd de pomp volgas aanzetten en een filter met filterfloss laten zakken in de bak om deze op te laten klaren.

20230827_113328.jpg


Van de week de eerste filterplanten ophalen en planten. 15 euro bij de lokale bouwmarkt. 1.50 op marktplaats.
😜😜
 
Ziet er al goed uit!
Ben benieuwd als het straks beplant is.
Dat zal het inderdaad allemaal afmaken. Helaas zal ik volgende lente pas echt het resultaat zien. Maar het zal het waard zijn. 🤞😄
 
Doomscenario:

Waterval is lek. Of in ieder geval waar de watervalfolie en filterbak aangehecht moeten zijn is lek.
Dus ik kon 2 dingen doen. Proberen opnieuw te hechten. Dit betekend dat ik de bak niet leeg hoef te halen en hopen dat het deze keer wel lukt,
of helemaal leeghalen, vijverfolie erin leggen en dit over de bestaande waterval laten draperen en weer vullen met alle stenen.

Dus ik ben voor optie 2 gegaan.

Bak leeggeschept, drainagebuis eruit, vijverfolie erin, drainagebuis erin, stenen erin en weer aan die pomp.

Nu een lang weekend weg en daarna kijken we weer verder.

Fotos volgen...
 
Waterval 2.0

20230831_203040.jpg


De klemmen zijn tijdelijk tot ik het heb bijgevuld met lavasplit

20230831_203051.jpg
 

Terug
Bovenaan