Foto album van ColinH



Bedankt voor de tips. Ik houd het zeker in de gaten.
Op dit moment word alleen de red flush bovengemiddeld opgejaagd.
De elektra is 1 van de dominantere vissen 🤔.
Ik probeer een filmpje ervan te maken maar ze denken telkens dat ik ze ga voeren als ik dichtbij ga staan. En dan zijn ze elkaar helemaal vergeten.
Hongerlijders 😅😅
 
Mooie video Colin. Malawi's, Tanganyika's en ook Victoria-aantjes blijven toch schitterende vissen 😍.
 
Mooie video Colin. Malawi's, Tanganyika's en ook Victoria-aantjes blijven toch schitterende vissen 😍.

Ja ik zou er ook graag een paar victoriaanen aan willen toevoegen.
Heb je enige suggesties?
 
Mijn nieuwste aanwinst
16813229463883682890702952603308.jpg

Laat de schoonmaak maar beginnen. Sorry schat voor het (tijdelijk) vies maken van ne keukentje 😘😘
 
Super leuk aquarium die 2! Heb je dan ook een duikpak voor die grootte? 😆 Wel grappig dat omweer. Ik denk niet zo dat dat kwaad kan. This als een goeie bak koffie voor de vissen, het houd ze wakker en levend. Zo nu en dan in een stressvolle situatie komen(en er ook weer uit komen) is wel belangrijk denk ik. Voor een mens maar ook voor een vis.

Het leven zou maar saai zijn als alles altijd goed gaat. Dan zou ik gauw een lot van de loterij kopen. Maar ook dat word na een paar keer beu als de nulletjes op elkaar gaan lijken. Ik denk dat het best wat kan doen met een vis als hij altijd maar gewend raakt aan alles wat makkelijk gaat. Dan worden het alleen maar verwende drollen zoals wij in Nederland. Gaan ze nog eisen stellen en willen ze ook een stem krijgen in de eerste kamer. Stem allemaal op de vvv zeggen ze dan.
 
16813247332744485658140471402787.jpg

Bak in 10 stukken en watertesten 🤞
 
Leuke bak! Lekker hoog ook. Alleen is het licht best zwak na een tijdje. Dus mocht je alvast bepaalde plantjes in gedachten hebben; kijk naar hun licht behoefte. Succes met poetsen! 💕
 
Ik houd het in de gaten.
12W led is inderdaad niet veel. Is dit ergens te upgraden?
 
Geen idee, zou je optie in planten keuze wel vergroten als dat zou kunnen! Crypto, javavarens, anubias, het slaplantje en dergelijke doen het prima hoor onder een zwakkere lamp en is ook prachtig om te zien. Het is maar net wat je wilt.
 
Ik heb ledbalkje besteld bij ali... hopen dat die een beetje licht geef voor de wat meer lichtbehoevende planten.

Ook gelijk maar de doos met aquariumhout uit de opslag gehaald om wat moois te maken.
Even kijken of ik wat moois kan maken.
 
Als de hoeveelheid en keuze van hout een indicatie is ben ik benieuwd wat er nog meer aan spullen in die opslag ligt. Ik krijg in ieder geval de indruk dat je voorlopig niet naar de speciaal zaak hoeft te gaan.:cool:
 
Als de hoeveelheid en keuze van hout een indicatie is ben ik benieuwd wat er nog meer aan spullen in die opslag ligt. Ik krijg in ieder geval de indruk dat je voorlopig niet naar de speciaal zaak hoeft te gaan.:cool:
Zoals je kan zien kwam Colin ook nog een maxi cosi tegen in de schuur;)
 
Als de hoeveelheid en keuze van hout een indicatie is ben ik benieuwd wat er nog meer aan spullen in die opslag ligt. Ik krijg in ieder geval de indruk dat je voorlopig niet naar de speciaal zaak hoeft te gaan.:cool:
Ik vind wel een reden om naar de speciaalzaak te gaan 😉🤪
 
  • Haha
Waarderingen: TLS
Ik vind wel een reden om naar de speciaalzaak te gaan 😉🤪
20230415_200850.jpg

Zie hier de reden. Komt uit een showbak van onze grootste dierenwinkelketen uit het land.
Meestal vermijd ik deze winkel voor vissen maar de bak werd ontmanteld en ik was al een tijdje verliefd op deze vis.
Helaas konden ze me niet vertellen wat het was. Maar hij hield zich staande tussen oscars, papagaaicichliden en andere grote jongens dus bij mij zou hij ook wel ze mannetje kunnen staan.
 
Zijn best wel wat vissen die er op lijken 😄 je weet ondertussen nogsteeds niet welke vis dit is toch?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-04-16-12-05-23-322_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    Screenshot_2023-04-16-12-05-23-322_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    111.1 KB · Weergaven: 48
Ik vermoed dat het hier om een kruising gaat. Het is in ieder geval een Aulonocara of een Otopharynx, dat zal je zoekopdracht wat kleiner maken in ieder geval 😅😉.
 
Ja zelf dacht ik ook een Aulonocara maar hij is wel een slag groter dan de rest van mij Aulonocara's.
Hij heeft voor nu ze plekje in de groep gevonden en eet al vrolijk mee dus dat zit al goed.
The search continues 😅
 

Terug
Bovenaan