Bosbad RensY


Is dat zo'n trage groeier?
Bij mij wel:)kMaar met de juiste omstandigheden gok ik dat hij wel wat sneller en mooier kan groeien dan bij mij.
Dit plukje ligt al ongeveer 2à3 jaar in mijn bak, is nog nooit gesnoeid.
20221221_143458.jpg
 
Bij mij wel:)kMaar met de juiste omstandigheden gok ik dat hij wel wat sneller en mooier kan groeien dan bij mij.
Dit plukje ligt al ongeveer 2à3 jaar in mijn bak, is nog nooit gesnoeid.
Bekijk bijlage 353612
Lol opzich ziet hij er wel prima uit!
 
Even een update want er zijn weer 2 nieuwe bewoners te bewonderen. Een vriendin wilde graag 2 adoptievissen en het is een koppeltje dwerg goerami's geworden. Ik heb gewaarschuwd dat ze zwak zijn en het mogelijk niet lang uithouden maar dat mocht niet baten:p
20230119_175745.jpg
20230119_175829.jpg


En nog een totaaltje:
20230119_175905.jpg
 
Staat er mooi bij Rens en is je dropchecker nou zo donker?
 
Staat er mooi bij Rens en is je dropchecker nou zo donker?
Ja klopt, mijn 2kg fles was wéér na 3 weken leeg. De eerste keer was het naaldventiel lek dus die heb ik vervangen, maar er is blijkbaar toch nog iets mis, maar ik heb nu even niet de middelen om een nieuwe drukregelaar en diffuser(blijft grote bellen geven waardoor er veel direct verloren gaat) aan te schaffen dus hij draait nu zonder co2.
 
Die achterwand :love: dat geeft mooi diepte.
 
Ja klopt, mijn 2kg fles was wéér na 3 weken leeg. De eerste keer was het naaldventiel lek dus die heb ik vervangen, maar er is blijkbaar toch nog iets mis, maar ik heb nu even niet de middelen om een nieuwe drukregelaar en diffuser(blijft grote bellen geven waardoor er veel direct verloren gaat) aan te schaffen dus hij draait nu zonder co2.
Misschien even iets met bio co2 knutselen.
 
Misschien even iets met bio co2 knutselen.
Ja dat is misschien wel een idee, al heb ik geen flauw idee hoe dat werkt, zeker voor zo'n grote bak met een waardeloze diffuser.
 
Even een update want er zijn weer 2 nieuwe bewoners te bewonderen. Een vriendin wilde graag 2 adoptievissen en het is een koppeltje dwerg goerami's geworden. Ik heb gewaarschuwd dat ze zwak zijn en het mogelijk niet lang uithouden maar dat mocht niet baten:pBekijk bijlage 354986Bekijk bijlage 354984

En nog een totaaltje:
Bekijk bijlage 354988
Blijven heel mooie visjes toch ! Succes ermee. Zijn ze niet te schuw?
 
Ja dat is misschien wel een idee, al heb ik geen flauw idee hoe dat werkt, zeker voor zo'n grote bak met een waardeloze diffuser.
Ik heb bio co2 draaien met omgekeerd bakje en werkt bij mij super. Met een beetje geluk heb je alle spullen al in huis
 
En je kunt de bio-Co2 boosten door de gistfles in een bak met water met aquariumheater te zetten. Isoleer de bak dan wel, anders is het een ingewikkelde manier om je kamer te verwarmen....
 
Ik heb bio co2 draaien met omgekeerd bakje en werkt bij mij super. Met een beetje geluk heb je alle spullen al in huis
Is daar ook een beschrijving van hoe dat werkt?
 
Blijven heel mooie visjes toch ! Succes ermee. Zijn ze niet te schuw?
Het vrouwtje is iets schuwen dan het mannetje maar ze laten zich wel zien! Ik vind ze zeker mooi hoor! Alleen het zijn niet de meest sterke vissen.
 
Het vrouwtje is iets schuwen dan het mannetje maar ze laten zich wel zien! Ik vind ze zeker mooi hoor! Alleen het zijn niet de meest sterke vissen.
Bij mij deed het vrouwtje er een maand of 3 over om zich geregeld te tonen.
 
Bij mij deed het vrouwtje er een maand of 3 over om zich geregeld te tonen.
Okee, ik merk het wel met voeren dat ik er echt op moet letten dat ze haar deel krijgt. Het scheelt denk ik dat er veel schuilmogelijkheden zijn en er zitten geen grotere vissen in de bak.
 
Is daar ook een beschrijving van hoe dat werkt?
Ik gebruik zelf de simpele versie:
Stappen van boven naar beneden
1,5 liter lege fles
50 gram suiker
3 gram droge gist
1 liter lauw water
Schudden tot het opgelost is
150 gram suiker erbij niet schudden
Binnen 2 uur begint de fles al onder druk te komen en kan ik de fles aansluiten. Doe met 1 fles minimaal 7 dagen. Ik vervag het altijd na 7 dagen omdat ik op dezelfde dag ook onderhoud voor het aquarium heb. Genoeg voor een 120 liter aquarium
 
Ik gebruik zelf de simpele versie:
Stappen van boven naar beneden
1,5 liter lege fles
50 gram suiker
3 gram droge gist
1 liter lauw water
Schudden tot het opgelost is
150 gram suiker erbij niet schudden
Binnen 2 uur begint de fles al onder druk te komen en kan ik de fles aansluiten. Doe met 1 fles minimaal 7 dagen. Ik vervag het altijd na 7 dagen omdat ik op dezelfde dag ook onderhoud voor het aquarium heb. Genoeg voor een 120 liter aquarium
En dat omgekeerde bakje? Is dat gewoon een plastic bakje wat je op het wateroppervlakte laat drijven en dan die slang eronder? En hoe kun je de hoeveelheid dan regelen?
 
De hoeveelheid kun je regelen met de afmetingen van het bakje. Hoe groter deze is des te meer co2 komt er in je bakje.
 
En dat omgekeerde bakje? Is dat gewoon een plastic bakje wat je op het wateroppervlakte laat drijven en dan die slang eronder? En hoe kun je de hoeveelheid dan regelen?
Normaliter houd je 2 cm van je oppervlakte van het aquarium aan. Ik heb een 60x40 oppervlakte en daar dan 2 procent van. Ik heb een iets groter bakje gepakt circa 3 % en dat werkt bij mij. Kan je sturen bij met je dropchecker
Zie fotos
Co2 slang (luchtslang kan ook maat co2 slang is wat steviger) door de dop klein stukje in de fles
Dan heb ik een kraantje tussen zitten voor bij het verwisselen. Hoeft niet perse
Daarna een Terugslagventiel zodat het geen water kan hevelen
Dan een gaatje in het bakje met slang erdoor heen en een 2 cm in het water.
Bakje moet wel deels onder water blijven zodat er een co2 bel kan plaats vinden en zo contact houd met het water. Beetje creatief mee zijn.
Gaatje in dop en bakje zo klein mogelijk houden zodat het goed aansluit om zomin mogelijk co2 verlies te hebben
 

Bijlagen

  • 20230120_083917.jpg
    20230120_083917.jpg
    158.5 KB · Weergaven: 53
  • 20230120_083931.jpg
    20230120_083931.jpg
    524.7 KB · Weergaven: 53
Fraai Rens en heb je geen last van dat er algen op het hout komen of neem je die af en toe mee naar de wasstraat?
 
Fraai Rens en heb je geen last van dat er algen op het hout komen of neem je die af en toe mee naar de wasstraat?
Er zit nog een heel klein beetje verloren staghorn op, maar dat is echt minimaal. Over het algemeen is het hout brandschoon. Eerder poetste in me suf op het hout, maar sinds ik daarmee gestopt ben en niet meer zoveel in de bak rommel en de bodem niet meer afhevel is het hout ook prachtig schoon.
 
Dat is goed om te horen en het ziet er fraai uit.
 
Echt super mooi geworden! 😄 Plantjes groeien goed!
 
Stelletje bleekscheten nog 😉, maar prachtig geheel zo. Misschien heb je het genoemd hoor, maar mos was niet gelukt?
 
Stelletje bleekscheten nog 😉, maar prachtig geheel zo. Misschien heb je het genoemd hoor, maar mos was niet gelukt?
Haha ja, zijn gisteravond uit Emmen over komen waaien dus die moeten nog even bijkomen en flink groeien, dan zal het wel goed komen met die kleur.

Help me even, over welk mos gaat het?
 
Jij had toch wat mos op je "boomstammetjes" gedaan. Dat wou toe niet erg groeien dacht ik.
 

Terug
Bovenaan