60x40x40 van Esthersvisjes


Met de nieuwe garnalen is er ook iets bacterie-achtigs meegekomen denk ik. Troebele boel en nog veel algen. Wel heb ik kleine garnaaltjes gezien, dus er is wel hoop. 😅
IMG_20210822_200411.jpg
IMG_20210822_200510.jpg
 
Lijkt op bacteriebloei.
Ziet er inderdaad niet leuk uit.
Redden de garnaaltjes zich nog?
 
Balen. Zit er nog veel aangetast blad in de bak. Ik zou al het rottende en algende spul weghalen. Even op adem laten komen.
 
Nee he, wat is dit balen!
De layout met die stenen vind ik wel erg geslaagd, beetje 'out of de box' gedacht.
 
Is jou shrimp protector en/of filter wel goed schoon.
Zie wat vervuiling in de bak en weinig beweging aan het oppervlak.
Misschien is het ook een optie om het licht wat te dimmen, om wat rust te brengen in de bak.
 
zou de algen gewoon weg poetsen elke dag als de plantje dan groen woorden teken dat je aan het winnen bent
 
Dat zal nooit de volledige oplossing kunnen zijn volgens mij. Zonder waterwissels daarna blijven de algen toch in de bak en kunnen zich alsnog vermeerderen. Ook verander je daar niet de omstandigheden mee die de algen nu zo fijn vinden.
 
Oei dat is nog geen verbetering Esther.
Nee he :(
Lijkt op bacteriebloei.
Ziet er inderdaad niet leuk uit.
Redden de garnaaltjes zich nog?
Ja, bacteriebloei en zweefalgen. De garnaaltjes gaan prima.
Balen. Zit er nog veel aangetast blad in de bak. Ik zou al het rottende en algende spul weghalen. Even op adem laten komen.
Ja, best veel aangetast blad. Bij de vorige waterwissel heb ik een hoop eruit gehaald, maar inmiddels is er meer gaan rotten. Ga ik vandaag of anders dinsdag weer doen. En dan grondiger dan de vorige keer.
Nee he, wat is dit balen!
De layout met die stenen vind ik wel erg geslaagd, beetje 'out of de box' gedacht.
Dank je wel, maar inderdaad heel erg balen dat het zo groen is en de planten niet echt willen groeien.
Ah, heel jammer van de scape :oo
Jaaa....
Is jou shrimp protector en/of filter wel goed schoon.
Zie wat vervuiling in de bak en weinig beweging aan het oppervlak.
Misschien is het ook een optie om het licht wat te dimmen, om wat rust te brengen in de bak.
Er zit een klein beetje alg tegenaan geplakt van wat er door het aquarium zweeft, maar er is een goede stroming in de bak verder, dus daar ligt het niet aan. Ik heb het aantal uren al verminderd, misschien de intensiteit ook nog wat terugzetten inderdaad.
zou de algen gewoon weg poetsen elke dag als de plantje dan groen woorden teken dat je aan het winnen bent
Nou ja, op zich zit er niets op het glas, dit zweeft allemaal in het water.
Dat zal nooit de volledige oplossing kunnen zijn volgens mij. Zonder waterwissels daarna blijven de algen toch in de bak en kunnen zich alsnog vermeerderen. Ook verander je daar niet de omstandigheden mee die de algen nu zo fijn vinden.
Ik denk dat het een kwestie is van geduld hebben, maar ik moet zeggen dat ik steeds meer over CO2 ga nadenken. Alleen heb ik nog maar een eurootje of 40 over en ik wil natuurlijk ook nog vissen. :D
Ik ga gewoon door met gewoon onderhoud en ik hoop dat dit snel weer voorbij is.
 
oh maar op de stenen planten etc wel als je da nie weg haalt blijft dat tog domineren ? maar nu zit het ook in je water
hier had ik laats groen water en toen 4 munt plant stekjes in de bak gehangen is de bak langzaam helder getrokken
 
Ik veeg altijd wel wat van de stenen af, maar ik krijg niet alles weg. En ik heb het ook in de scaper's tank gehad, maar daar gaf het geen enkel probleem. Dus ik neem aan dat dat niet de oorzaak is. Het is begonnen toen ik nieuwe garnaaltjes gekocht heb. De dag erna was mijn water troebel, dus ik denk dat ik wat mee heb gekregen met deze garnalen.
 
ik moet zeggen dat ik steeds meer over CO2 ga nadenken. Alleen heb ik nog maar een eurootje of 40 over en ik wil natuurlijk ook nog vissen. :D
Het maakt zo'n groot verschil voor mij maar het is inderdaad een forse investering. Ik moest ook echt even die brug over.
 
Het maakt zo'n groot verschil voor mij maar het is inderdaad een forse investering. Ik moest ook echt even die brug over.
Nou, dan weet ik waar ik voor moet gaan sparen! Ik ben bijna al weer jarig in februari, hahaha!

Nou ja, op zich, ik heb aquariums vanaf dat ik 8 was, ik ben nu 50. Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt. Heel apart. Maar hopelijk kom ik er wel met geduld, dat kost verder niets. ;)
 

Nou, dan weet ik waar ik voor moet gaan sparen! Ik ben bijna al weer jarig in februari, hahaha!

Nou ja, op zich, ik heb aquariums vanaf dat ik 8 was, ik ben nu 50. Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt. Heel apart. Maar hopelijk kom ik er wel met geduld, dat kost verder niets. ;)
Paar grijz eharen wellicht, maar daar is vast mee te leven :DD:pp
 
Ik overweeg om mijn aquarium 'Gorilla's in the mist' te noemen. 🤔
Maar, als bewijs dat het met de garnalen verder goed gaat: een foto van de eerste Blue Fairy dame met eitjes! 💙😍
IMG_20210830_165634.jpg
 
Kleine update: het is nog steeds allemaal groen. Het is ook een tijdje wit geweest en minder troebel, maar na de afgelopen warmere week is het weer bal. Ook is de cladophora terug, dat is echt heel erg balen. Ik overweeg om Daphnia te halen om te kijken of die hier wat mee kunnen. En een grootverpakking geduld. 😬
IMG_20210921_140646.jpg
IMG_20210921_140135.jpg
 
Krijgt de bak veel buitenlicht want groen water is in de regel een tekort aan co2.

 
UV-filter in hangen istie in 2 dagen kraakhelder
Daar heb ik naar gekeken, maar ik heb er geen geld voor helaas.
Krijgt de bak veel buitenlicht want groen water is in de regel een tekort aan co2.

Hij staat op dezelfde plek als de kubus hiervoor, daar had ik geen zweefalg in. Geen direct zonlicht in ieder geval.
 
kan je het licht niet dimmen, volgens mij heb je een enorme bak licht
 
kan je het licht niet dimmen, volgens mij heb je een enorme bak licht
Heb ik al gedaan. :)

Ik heb gisteren bij de Rifwachter Daphnia gehaald. Ik kreeg het zakje gratis mee omdat het al een week lag. Maar er zaten nog wel wat levende beestjes in, dus die zitten nu in mijn aquarium.
 
Ben ik de enige die bij een waterwissel in een keer al z'n vissen kwijt is en vervolgens de gieter leeg moet gieten via een netje en zo de vissen weer terug kan doen in het aquarium? :eek:
:oopss::stom: Heterandria walibiflevomosa denk ik dat het is.
 
Bij mij gebeurt het vaak, maar nog niet eerder dat daadwerkelijk het aquarium leeg was :LOL:
 
Ik heb hier altijd wel een paar thrillseekers die zich dicht bij de waterafzuigslang begeven maar ze worden nooit opgezogen.
Misschien af en toe wat prille guppen baby's...😄
 
Het gaat langzaamaan wat beter. :sleep:
Het ziet er ook wel gezellig uit, al die zwemmende bolletjes samen met de garnalen.
IMG_20211011_151928.jpg
 
kan dat licht niet zachter of lijkt het alleen maar zo fel?
 
kan dat licht niet zachter of lijkt het alleen maar zo fel?
Lijkt alleen maar zo, hij staat inmiddels op 40% lichtsterkte. :) Mijn telefooncamera compenseert automatisch de lichtbalans denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Een handige tip voor aquaria fotograferen:
Als de rest van de kamer verduistert voorkom je reflecties in het glas waardoor je beter de inhoud van het aquarium ziet (in plaats van de inhoud van de kamer).:foto:
 
Ik weet het, maar ja, even snel een foto maken he ;)
 

Terug
Bovenaan