250x70x70 ZA nieuw van Erwin1982


Ik ook. En ik ben wat gevulder geworden sinds ik getrouwd ben...... dus zien jullie het geklooi al voor je. Pfoe
 
Wauw wat een kolos is dat zeg! Prachtig ben erg benieuwd.
 
Ja het is een fikse bak geworden. Maar hij moet ook nog mooi worden he. Hele uitdaging
 
Ha, ja, dat noem je nou een bak hebben hahaha.
Ik kan me je vrouws reactie wel voorstellen, ik had het al toen ik van een 180 naar een 350 liter ging, ik heb echt toen naar de bak zitten staren van jeemig, wat groot!!!
Laat staan zo'n bak als deze :D
Maar het is waar, je went er echt aan, dus ik denk als de bak eenmaal ingericht is, dat je vrouw er van gaat genieten ;)
 
Daar gaan we maar vanuit he. De voortgang is niet zonder problemen. Inmiddels zit al het leidingwerk onder en in de bak waarvan z.s.m. de foto's volgen. Vandaag deed ik de eerste vulpoging en na 10 cm water kwamen wij erachter dat het water achter de achterwand net zo snel steeg als ervoor. Niet goed gekit denk ik. Inmiddels is de bak weer leeg en maandag doen we maar weer een nieuwe poging om alles waterdicht te maken.
 
Dank je garnaal
 
't Gaat niet vanzelf. Kwam met de tweede vulpoging achter een lek in het PVC.....

Wel is het eerste stadium van de elektra klaar en zijn de drie bouwlampen in de lichtkap gemonteerd. Mooie kleur trouwens, dat warmwit.

Verder weet ik het ook niet echt met die achterwand. Het lijkt wel of de epoxy wat wit uitslaat. Aan de droogtijden kan het volgens mij niet liggen. Heeft continu 24 uur tussen gezeten voor de volgende stap gezet werd. Onder water zie je de witte uitslag ook niet, boven water zie je het alleen. Lijkt wel soort van kalkaanslag ofzo. Iemand een suggestie?

En de foto's volgen nog. Heb er helaas nog geen tijd voor gehad.
 
Erwin1982 zei:
Ik ook. En ik ben wat gevulder geworden sinds ik getrouwd ben...... dus zien jullie het geklooi al voor je. Pfoe

Haha ik weet hoe het is helemaal als er ook nog leidingen raar liggen waar je onderdoor moet.

Is wel shit dat alles zo tegen loopt.
 
Even een update. Ben de laatste tijd eigenlijk elke avond bezig geweest met de bak. Onervarenheid e.d. speelden me wel parten. Zo heb ik bijna alle PVC opnieuw moeten lijmen omdat er toch wat lekkage was. Maar de bak draait inmiddels.

Foto's zeggen meer als woorden dus wat PVC-leidingwerk:

991343_0_82_20140104_1917331.jpg


489224_0_82_20140104_1917421.jpg


715753_0_82_20140104_1918021.jpg


752273_0_82_20140104_1916491.jpg


En het resultaat tot nu toe: planten komen er een dezer dagen bij:

783618_0_82_20140115_1738351.jpg


Meerder foto's zullen volgen uiteraard.
 
Ziet er goed uit en je bent er lekker mee bezig...hahaha
 
Mooi man :petjeaf:
Ik zou ooit nog een bak willen van 2m lang bij 1m breed en 1m hoog, dat lijkt me zo gaaf :O
En dit is eigenlijk ook echt zon droombak ;)
 
Maar afmetingen wennen, echt waar..... Eerst dacht ik dat ik de bak gewoon te groot zou vinden, nu vind ik 'm haast al gewoon normaal en de 1.5 meterbak een klein bakje :)
 
Ja heb ik inmiddels ook met mijn rio400 ;)
 
Succes met sparen dan maar. Je loopt er op leeg hoor, op zo'n bak.......
 
Geweldig mooie bak ! Ook leuk om de hele bouw van het onderstel en de kast te zien.

Jammer dat ik zelf niet zon grote bak kwijt kan :p
 
Ja die rio 400 staat hier ook pas sinds kort..
Heb die bak pas 2weken ongeveer. :p
 
Vanochtend heb ik 10 alenquers van 10 cm besteld. Dus over een week of drie zit ik weer in de discussen
 
Gaaf man ;)
Waar heb je ze besteld?
 
Bij John Hardeman in Ede. Een fijne betrouwbare aquariumhandel
 
Ik ben ook nog op zoek naar discussen.
Dus zou ik mogen weten voor welke prijs je ze hebt gekocht?
 
Mooi ingericht weer, ik ben benieuwd naar de heldere foto's! ;)
 
Dank je. Zal nog wel even duren. Duurt best lang voor de bak echt helder is
 
@ Maurits: Zo'n visje kost voor deze maat zo'n � 50.00 per stuk
 
Nog een paar fotootjes van de bak met alleen de avondverlichting aan:

Overzicht (voor zover mogelijk)

931318_0_82_20140116_2212511.jpg


Links:

917588_0_82_20140116_2213051.jpg


Midden:

129184_0_82_20140116_2213101.jpg


Rechts:

318826_0_82_20140116_2213171.jpg


Foto's zijn een beetje vaag; met de mobiel genomen dussss.... En de keien enz mogen worden weggedacht. Da's voor de verzwaring van de stukken hout.

Planten gaan er morgen in, die liggen al een anderhalve week te wachten.
 
Hele bijzondere foto's, het lijkt net of je je in een bos begeeft die een brand heeft doorstaan, door de kaalheid van de takken, de mist en dan dat licht maken het mysterieus , maar wel heel bijzonder.
( Ik geloof dat mijn fantasie op de loop gaat hahaha)
 
Zijn gewoon slechte kwaliteit foto's denk ik :)
 
Ik vind ze geweldig, misschien heb ik me een beetje raar uitgedrukt met woorden, maar het lijkt een stukje uit lord of the rings, echt wel mooi hoor!
 
Nee hoor, je mag uiteraard zeggen wat je wilt. Maar helaas doen de foto's geen recht aan de echte beleving. Ben tot nu toe ook blij met het resultaat... Maar 't was een hele bevalling hoor.
 
Nee, ik vind dat ook vaak met het plaatsen van foto's, in het echt is mijn bak eigenlijk kleurrijker, je ziet meer rode tinten die de camera niet zo weer geeft.
Maar desondanks hebben jou foto's iets mysterieus, wat mensen best nieuwsgierig maakt, en waar je fantasie bij krijgt, echt wel leuk gedaan zo ;)
 
Ziet er ondanks de belabberde kwaliteit nog goed uit. :p
Grapje ;)
 
De lichtkap is nu ook van binnen geschilderd en morgen wordt hij in de epoxy gezet. Donderdag leidingwerk en vrijdag vullen......

Erwin1982 zei:
Verder weet ik het ook niet echt met die achterwand. Het lijkt wel of de epoxy wat wit uitslaat. Aan de droogtijden kan het volgens mij niet liggen. Heeft continu 24 uur tussen gezeten voor de volgende stap gezet werd. Onder water zie je de witte uitslag ook niet, boven water zie je het alleen. Lijkt wel soort van kalkaanslag ofzo. Iemand een suggestie?

En de foto's volgen nog. Heb er helaas nog geen tijd voor gehad.

Eerste en vooral, zeer mooie bak en kast :thumbs:

Tussen de lagen zal er wel 24 uur tussen zitten, maar ik denk dat de uiteindelijke uithardingstijd niet voldoende is geweest.
De uithardingstijd is de tijd dat de chemische reactie werkt, als deze is gestopt(na ongeveer 7 dagen)dan kan je er water overheen laten gaan.
Deze problemen zijn dan meestal het gevolg van niet voldoende tijd tussen de laatste laag epoxy en het vullen met water.

Wat je eraan kan doen? niet veel vrees ik, ik zou hem leeg maken en een tweetal weken laten drogen, nadien wel oppassen ivm waterwaarden voor je vissen.
Het zal niet de eerste keer zijn dat alles opnieuw eruit moet, enkel omdat men de waterwaarden niet correct kan krijgen.
 
prachtige bak, complimenten.

Ik denk echt dat je het advies van Luc moet volgen, ik vermoed dat het epoxy idd niet goed is uitgehard en de chemische reactie "harder-hars" niet compleet is afgemaakt en er teveel vocht bij is gekomen of te lage temperatuur.

De 24 u is meestal tip voor de volgende laag "nat in nat" of echt 7 dagen (afh van temp en luchtvochtigheid) wachten tot de volgende laag.

Ik zie de gardena koppeling, dat is voor het bijvullen denk ik ?
Tip neem zon afsluitbare ivm 'nadruppelen'.......zonde in je bak en kamer anders.

Maar supermooie kast, en de inrichting vind ik nu al erg mooi en spannend.
 

Terug
Bovenaan