Zwemlaag Endlers


Maapje

Well-known member
Lid geworden
10 oktober 2023
Berichten
262
Leeftijd
33
Wat is jullie ervaring met Endlers? Zwemmen ze vooral in de bovenste laag van het water, onder het wateroppervlak? Of gaan ze veelal de hele bak door?
 
Oké bedankt, dan denk ik dat het niet de beste combi gaat zijn met mijn toekomstige laetacara..
 
Idd, ze bevinden zich in alle waterlagen... Er zijn wel wat levendbarende soorten die zich doorgaans in de hogere lagen ophouden, hiervan zijn de meesten niet via de normale detailhandel te verkrijgen. Levendbarende halfsnavelbekken worden daarentegen wel weer via de detailhandel verkocht en bevinden zich vaak in de bovenste waterlaag. Maar als het ook nog on kleur gaat, dan vallen die ook weer af.
 
Idd, ze bevinden zich in alle waterlagen... Er zijn wel wat levendbarende soorten die zich doorgaans in de hogere lagen ophouden, hiervan zijn de meesten niet via de normale detailhandel te verkrijgen. Levendbarende halfsnavelbekken worden daarentegen wel weer via de detailhandel verkocht en bevinden zich vaak in de bovenste waterlaag. Maar als het ook nog on kleur gaat, dan vallen die ook weer af.
Bedankt voor je antwoord, ik zoek iets voor de bovenlaag, kleur is mooi meegenomen, omdat ik al zwarte neons heb. Die halfsnavelbekken zien er tof uit, helaas heb ik ook nog als eis dat ze in z-amerika voor moeten komen :br:
 
helaas heb ik ook nog als eis dat ze in z-amerika voor moeten komen :br:
Ja, dan klopt het bestand niet meer als het om een Zuid-Amerika bakt gaat.
Levendbarenden die wel afkomstig zijn uit Midden- en Zuid-Amerika en die wat hoger in de bak zich doorgaans ophouden zijn bijv. Alfaro cultratus, Brachyrhaphissoorten en Priapellasoorten. Maar goed, als je die vraagt via de retail of Nederlandse groothandel dan gaan de oren klapperen domweg omdat ze vaak niet van deze soorten gehoord hebben.
 
Ja, dan klopt het bestand niet meer als het om een Zuid-Amerika bakt gaat.
Levendbarenden die wel afkomstig zijn uit Midden- en Zuid-Amerika en die wat hoger in de bak zich doorgaans ophouden zijn bijv. Alfaro cultratus, Brachyrhaphissoorten en Priapellasoorten. Maar goed, als je die vraagt via de retail of Nederlandse groothandel dan gaan de oren klapperen domweg omdat ze vaak niet van deze soorten gehoord hebben.
Tof dat je er zoveel kennis over hebt, bedankt!

Mijn ervaring met cichliden dat andere vissen er niet vrolijker op worden als ze eieren of broed hebben.
Ja daar zit zeker wat in, ik ga het eerst maar eens zo proberen, kan altijd kijken of ik dan nog echt iets erbij ‘mis’
 
Ik hou guppen in elke bak van me net als in artis dat zijn efficiente medebewoners vind ik.🤗
 

Terug
Bovenaan