Zwemblaas gup?


Y

Yentl Lea

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een gup die sinds een paar dagen wat moeite lijkt te hebben met blijven zwemmen, het wordt heel langzaam steeds een stukje erger.
Ze zwemt met haar staart naar de bodem toe en de kop omhoog (niet helemaal verticaal maar wel een stuk meer dan de anderen)
Ze zakt vrijwel meteen weer naar beneden alsof ze zwaar is of geen kracht heeft om op een bepaalde hoogte te blijven.
Ik heb al wat zitten zoeken en daar uit bleek dat het aan haar zwemblaas ligt.

Ik lees overal verschillende dingen, dat het te genezen zou zijn door haar een erwt zonder velletje te laten eten, of juist helemaal niet laten eten en in een klein laagje water houden en er steeds wat water bij doen, of dat het sowieso t einde betekent en zodra je merkt dat het aan de zwemblaas ligt is er niets meer aan te doen en kan je t beste een krant en een hamer pakken om haar van haar lijden te verlossen...

Ik vroeg me af wat ik het beste kan doen nu. Ze eet nog wel maar hangt vooral op de bodem of in een plant, als ze zwemt zinkt ze als een baksteen en haar kleuren zijn wat minder fel geworden.

Ik zou het erg zonde vinden om maar meteen een hamer er bij te pakken, maar wil natuurlijk niet dat ze onnodig lijdt...

iemand hier ervaring mee of tips over wat nu te doen?
 
Ik heb hetzelfde gehad met 2 snakeskin guppen allerbei mannetjes en die hebben het helaas niet gered. Ik had ze alletwee van de lfs en uit het zelfde bak net zoals de rest en alleen deze twee hebben het niet gered dus dacht zelfs aan zwak nageslacht.
Om welk soort gaat het bij jou en misschien een foto?
Is er wat te zien aan hem?
Wordt hij ook nu lastig gevallen?
 

Terug
Bovenaan