Zwarte tetra ziek?


E

Elena

Guest
Ik heb een zwarte tetra die is heel erg dik nou dacht ik eerst dat ze zwanger was maar nu word ze wel heel erg dik, en ik heb nog een zwarte tetra die wat dikker word. Ik vertrouw het niet helemaal! Iemand die weet wat het is?
 

Bijlagen

  • 20200601_130106.jpg
    20200601_130106.jpg
    228.7 KB · Weergaven: 105
  • 20200601_130059.jpg
    20200601_130059.jpg
    192.2 KB · Weergaven: 86
  • 20200601_130054.jpg
    20200601_130054.jpg
    246.1 KB · Weergaven: 90
Op dit moment kans wss niemand zo zeggen wat het is. Het kan alles zijn van gewoon veel te dik tot vetzucht tot buikwaterzucht (maar nog niet het eind stadium)
Wel meen ik veel vuil tussen je grind te zien (kan ook aan de foto liggen), wat voor mij de kans op bacteriële infectie stukken groter maakt.
 
Op die foto is zoveel te zien :) Ik ga niet heel lief zijn maar ik deel even wat ik van die foto's zo zie:

Planten die er meer dood dan levend uit zien en een visbestand wat niet bij elkaar past met zowel water waardes als temperatuur. Daarnaast zie ik een rouwtetra die er niet gezond uit ziet en ik vermoed buikwaterzucht (orgaan falen door infectie of iets dergelijks) wat waarschijnlijk fataal gaat zijn. Ik kan mij zo voorstellen dat het evenwicht in dat aquarium ver te zoeken is en dat kan vissen op een bepaald moment ziek maken. Zelf zou ik deze vis uit z'n lijden verlossen.

Het visbestand uit de foto:
Kardinaaltjes - Wil een lagere PH en lagere hardheid en minimaal 24/25c
Poecilia sphenops (Black Molly) - Wil een hoge PH en hoge hardheid (beetje zout in het water) en 22 tot 27c
Hasemania nana (silvertip tetra) - Gemiddelde water waardes maar vanaf zo'n 24c
Tanichthys albonubes gold (Chinese danio) - Gemiddelde water waardes maar maximaal 22c (kan leven bij hogere temperaturen maar is niet ideaal voor de vis) is eigenlijk een kamertemperatuur of lager vis
Gymnocorymbus ternetzi (rouwtetra) - Wil een lagere PH en gemiddelde hardheid 20 tot 26c
 

Terug
Bovenaan