zwarte streepjes op vinnen


P

puckie0899

Guest
hallo allemaal,

ik heb een probleempje. een van mijn sluierstaart vissen heeft sinds kort (ik merk het net pas op) zwarte streepjes op zijn/haar vinnen. deze streepjes zitten onderaan de vinnen en op de start ook een paar. op de rugvin zie ik (nog) niks zitten. voorheen heeft deze het nooit gehad, ik had m uitgekozen omdat deze zo mooi oranje was (staart in de puntjes alleen beetje wit)

weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn??

alvast bedankt, Groetjes!
 
Wat zijnde bakmaten/inhoud van het aquarium?
Heb je een foto?
Zijn er medebewoners?
Hoevaak ververs je het water?
Heb je een bodem?

Zoals je het beschrijft lijkt het op ammoniakverbranding.

Sluierstaarten worden 25-30 cm en hebben een minimale bakmaat van 100-120 cm nodig en minimaal 50 liter per vis.

Daarnaast hebben ze behoefte aan zeer sterke filtratie, dat de inhoud van de bak minimaal 5 x per uur rondpompt.
 
er zijn 2 medebewoners, ik ben bezig een grotere bak te regelen maar dat lukt niet 1,2,3. voordat ik weer door iedereen op mijn vingers getikt wordt dat mijn bak te klein is, laar ik de maten even erbuiten. ik heb een filter in mijn bak die tot nu toe rond de 50 liter aankan. ik heb een gewone steentjes in mijn bak, blauwkleurig. ook een beeldje erbij. ik ververs het water 1 keer per week, elke donderdagmiddag.
 
Dus je hebt een bakje van 10-30 liter?
Met drie goudvissen?
Misschien een idee om de vissen een beter huisje te geven?

Er is een reden, waarom we naar de bakmaat vragen.
Anders heeft advies geven geen zin namelijk, omdat het dan symptoombestrijding wordt, terwijl de bron van het probleem aangepakt moet worden.
 
ik weet nu ondertussen dat ik een grotere bak nodig heb en ben daar ook druk mee bezig, ik kan niet van de ene op andere dag zomaar een bak van 150 liter kopen en gezien ik nu een drukke tijd heb met mijn school staat school eventjes voorop bij mij. maar weet je misschien wat het dan zou kunnen zijn en wat ik er het beste tegen kan doen?

groetjes
 
Dan kan Bart zoeken naar een bak in de buurt op marktplaats ;)
 
Marktplaats is je beste vriend als je om een goed & goedkoop aquarium zoekt :)
 
hallo allemaal, botia heel erg bedankt voor je aanbod maar ik heb zelf ook van een paar vrienden al iets op het oog.. mijn ouders staan het ook niet toe dat ik zomaar op internet even mijn woonplaats e.d. vermeld. toch enorm bedankt voor je aanbod!
 

Terug
Bovenaan