Zwarte kop electric blue


S

simone25

Guest
Hallo

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet posten.

Maar sinds vandaag heeft mijn electric blue man voor de helft een zwarte kop.

Iemand een idee wat dit kan zijn? hoe hij er aan komt en of het weer weg gaat?

http://www.mijnalbum.nl/Album=CGTAE3HT

Was normaal haantje de voorste maar nu zit ie achter in de bak.

Groetjes van Simone
 
heb je laatst medicatie toegepast in je bak ? dan zou dat daar door kunnen komen.
Anders kunnen je water waardes ( vnl ammonia ) wel eens voor de verandering kunnen zorgen.
een aantal punten:
eventueel stoppen met medicatie
over aktieve carbon filteren
water verversen voor 50%
waterwaardes in de gaten houden.


of heb je nieuwe vissen toegevoegd of je bak anders in gedeeld ? dan kan het stress zijn van die verandering.
 
of heeft hij toevallig een mislukt nest gehad met zijn partner?
 
Geen medicijnen gebruikt, niks veranderd in de bak ook geen nieuwe vissen bij gekomen.

Ze hebben dik een week terug wel (voor de zoveelste keer) eieren gehad. Maar na 2 dagen zijn de eieren elke keer weg. Ze hebben 1 keer jongen gehad. Maar dat is al een paar maanden geleden. De jongen waren na 3 dagen ook weg.

Hij was altijd dominanter dan het vrouwtje, sinds vandaag zit ie alleen maar achter in de bak.
 
Dit zijn mijn waterwaarden:

Kh 10
Ph 7.5/8
Gh 5
Nh3/4 0.05/0.1
No2 0.01
No3 0.5/1
Po4 0.05
Fe 0.02

Heb ze net getest.
 
Situatie iets verbeterd?
 
Hij is iets minder terug getrokken. Voor de rest us er niks veranderd.
 
In de discus wereld komt dit ook wel eens voor, plotseling is een deel van de kop donker gekleurd, soms de ene kant van de kop terwijl de andere kant gewoon op kleur is.
Tot nu toe is het nog steeds onbekend wat de oorzaak is en blijft het gissen.
Het schijnt na verloop van tijd te verdwijnen.
 
Heee ....
Mijn ramirezi vrouw had laatst ook een paar dagen een heel donkere kop, en de algehele kleur was ook wat grauwer dan anders. Iets minder dan op de bovenstaande foto, maar ik vond het wel wat opvallend.
Het is gewoon weer verdwenen, dus ik heb het eigenlijk maar beschouwd als ��n van de vele stemmingsafhankelijke verkleuringen van een dwergcichlide.
Wat het ook is, mijn antennebaarsje ziet er weer gewoon heel gezond uit en gedraagt zich ook zo.
 
Het zwarte plek is iets minder geworden. Hij is wel weer haantje de voorste in de bak. Hij is ook nog steeds lichter van kleur.
 
Jos Brand zei:
In de discus wereld komt dit ook wel eens voor, plotseling is een deel van de kop donker gekleurd, soms de ene kant van de kop terwijl de andere kant gewoon op kleur is.
Tot nu toe is het nog steeds onbekend wat de oorzaak is en blijft het gissen.
Het schijnt na verloop van tijd te verdwijnen.
Komt dit ook voor bij de niet natuurgetrouwe kleurvarianten?
 
Bij Heckels komt het nog wel eens voor. Bij nakweek in kermiskleuren is het mij niet bekend.
 
de Herichthys Carpinte hebben dit ook. De vis is normaal blauw met zwart, maar met een nest word de kop zwart en het achterlijf meer grauw/wittig
 
caddyladdy zei:
de Herichthys Carpinte hebben dit ook. De vis is normaal blauw met zwart, maar met een nest word de kop zwart en het achterlijf meer grauw/wittig

Net andersom ;) Het achterste deel en/of de buikpartij wordt zwart, de voorkant blijft wit.
Dit is zo bij zo goed als alle Herichthys / Nosferatu ;) Al blijft de labridens geel in plaats van wit.
 
meksjoef zei:
caddyladdy zei:
de Herichthys Carpinte hebben dit ook. De vis is normaal blauw met zwart, maar met een nest word de kop zwart en het achterlijf meer grauw/wittig

Net andersom ;) Het achterste deel en/of de buikpartij wordt zwart, de voorkant blijft wit.
Dit is zo bij zo goed als alle Herichthys / Nosferatu ;) Al blijft de labridens geel in plaats van wit.

hmm, je hebt gelijk :oops:
 
Zijn kop is zo goed als weer normaal. Weet nog steeds niet wat het nu was. Gelukkig heeft hij er niks aan over gehouden.
 

Terug
Bovenaan