zwarte fantoomzalm met gescheurde vinnen


R

Rudolf IV

Guest
Hoi iedereen,

Na een witte stip-uitbraak heb ik 1 van mn 10 zwarte fantoomzalmen verloren. De rest lijkt nu weer wat beter, mar er lijkt veel onderlinge agressie en enkele vissen hebben gescheurde vinnen, terwijl het toch vreedzame vissen zouden moeten zijn... Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?
 
er zijn er ook een paar die maar een beetje stil hangen (vooral bovenin) en maar weinig zwemmen (ben bang dat ze voor de inlaat van de filter komen en tegen het filter aangezogen worden)
 
't bekende verhaal... camera-allergie lijkt het wel:(
 
er maakt er nu eentje dezelfde bewegingen als degene die een enkeltje voortuin heeft gehad: kieuwen gaan zichtbaar op en neer, beetje naar boven en weer naar beneden zwemmen...
 
8 lijken er nu gezond (na behandeling met eSHa 200 + Exit) de negende heeft dezelfde symptonen als degene die nu dood is, kan ik deze beter euthanaseren?
ik zie een reactie tegemoet!
 
kheb denk ik nog een bakje van zo'n 4-6liter gok ik, maar dat lijkt me wel erg klein
 
Voor een paar dagen is dat denk ik niet erg, wel veel verversen. Anders loop je weer kans dat het besmettelijk is.
Als jij denkt dat hij het niet zal redden, dan zal ik hem uit zijn lijden verlossen.;)
 
ik vries hem in, schijntie niks van te voelen, zeg maar alsof tie in winterslaap gaat

enne... er zit dus geen filter in dat bakje, moet er dan een luchtslangetje in?
 
why not? dacht dat ze dat niet voelden...
 
schijnbaar wel he :)

doodklappen of met kruidnagelolie afmaken zijn de beste methodes.
 
ok, dat wordt dus de baksteenmethode, of denken jullie dat ik het nog kan proberen?

naar boven en naar beneden zwemmen, uitgezette kieuwen en niet eten lijken me geen beste symptonen...
 
ok, dat wordt dus de baksteenmethode, of denken jullie dat ik het nog kan proberen?

naar boven en naar beneden zwemmen, uitgezette kieuwen en niet eten lijken me geen beste symptonen...
Ik denk dat jij dat het beste kunt inschatten, jij ziet hem.;)
 
maar dit zijn mn eerste vissen (op mn 3 guppen na), en ik heb geen idee wat hij heeft
 
maar dit zijn mn eerste vissen (op mn 3 guppen na), en ik heb geen idee wat hij heeft
Probeer nog eens een foto te maken
En zet hem apart, als je hem wilt houden.;)


Het is moeilijk, maar soms is het bet beste;)
 
ik wil hem zeker houden, maar ben bang dat het onnodig zijn lijden verlengt...
 
ik wil hem zeker houden, maar ben bang dat het onnodig zijn lijden verlengt...
Ik bedoel, als je de vis wilt houden, moet je hem wel in een bakje doen.
Koop op marktplaats een klein aquarium met verwarming en filter, voor €10,-. En doe hem daarin.

Want je hebt nu wel kans op besmetting.;)
 
ik heb hem in een bakje met verwarming en beluchting gedaan, filter paste helaas niet:(
 
heb momenteel geen camera op mn telefoon (valpartijtje:stom::stom::stom:)
 
Dat is niet goed...:stars:;)

En jullie hebben geen camera thuis, of de telefoon/tablet van een ander?;)
 
heb hem toch gisteravond maar uit zn lijden verlost, hij hing verticaal met de kop naar boven...:zwaai::zwaai::zwaai:
 
heb hem toch gisteravond maar uit zn lijden verlost, hij hing verticaal met de kop naar boven...:zwaai::zwaai::zwaai:
Toch nog goed dat je dat hebt gedaan.


Hoe heb je het eigelijk gedaan?;)


Nu hopen dat de anderen niks krijgen.:daisy:
 
heb vandaag nog niets speciaals gezien gelukkig...

enne over de manier van... ::stom:
 
Ik meen dat deze draad gaat over gescheurde vinnen van zwarte fantoomzalmen. Er zwemmen er zes bij mij rond en regelmatig is het 'feest'. Ze maken zich dan ontzettend druk en de grote rugvinnen vertonen al gauw meerdere scheuren. Maar die lijken een paar dagen later volledig hersteld en weer hergroeid. Ik blijf me erover verbazen. Zie ik spoken of kennen die beesten een magisch truukje?
 

Terug
Bovenaan