zwart geel gestreepte vis?


Volgens mij zijn het mbuna's
 
Julidiochromis regani, zou ik zeggen.

Overigens een dramatisch bestand daar in die bak zeg.

~ Ivo
 
Julidochromis inderdaad. Tanganyika dus. Eens met dat het een dramatisch bestand is ;(
 
Sterrekind zei:
http://en.wikipedia.org/wiki/Melanochromis_auratus

Deze, dacht ik.

ja eens.

@Saskia Z, malawi dus, maar idd bizar bestand zo.
 
Een tanganyika cichlide dus... Hmm, dat zou niet echt een mooie aanwinst zijn voor een subtropische bak met garnalen dus. Gaat ie kou leiden terwijl hij de garnalen wegsnackt.

In het kader van leren: wat is er zo dramatisch aan het bestand in die bak?
 
erik123456 zei:
Een tanganyika cichlide dus... Hmm, dat zou niet echt een mooie aanwinst zijn voor een subtropische bak met garnalen dus. Gaat ie kou leiden terwijl hij de garnalen wegsnackt.

In het kader van leren: wat is er zo dramatisch aan het bestand in die bak?
Tangayika vissen in een plantenbak,met vissen uit andere streek.

Is toch een drama.
 
Tanganyikacichliden bij niet Tanganyika. Dat geeft in de regel (I) problemen met water (Tanganyika = hard en hoge pH, die Barbus komt uit zacht lichtzuur water) en (II) met gedrag, Tanganyika cichliden zijn vaak erg pittig voor andere soorten.

Ik zie ook kersenbuikcichliden, ook holenbroeders dus concurrentie om broedplekken. Daarnaast wel erg veel soorten door elkaar.

... en als ik zijn andere filmpjes zie is dit nog maar de top van de ijsberg.

~ Ivo
 
Hmm, bij zijn andere video's kijken. Slim M&I :)

Vissen uit een andere streek hoeft toch niet per se een probleem te zijn Bertus. Dat is toch bijna elke gezelschapsbak of niet? De planten zijn dan wel zeker onhandig ja.
 
Heb je gelijk in. Andere streek is inderdaad strikt genomen het probleem niet. Bij een gezelschapsbak let je als het goed is natuurlijk ook wel op of soorten in een zelfde milieu kunnen vertoeven. Blijft het gedragsprobleem staan.

Maar, jij bent dus op zoek naar uitbreiding voor je subtropische bakje?

~ Ivo
 
Goed gezien :) Heb nu zebradanio's en garnalen in een meterbak met kraanwater zitten, op de bodem komen daar binnekort nog Pangio semicincta bij en ben nog op zoek naar een mooie blikvanger in de middelste laag.

Huidige opties zijn odessabarbeel, purperkopbarbeel en Barbus fasciolatus, maar geen van alle is echt "blikvanger". Die Julidiochromis regani zou dat wel zijn kwa kleur, maar dat gaat niet werken zo te zien, eb we moeten wel lief voor de visjes blijven :D. Ben momenteel alle lijstjes van subtropische vissen aan het afgaan en kijken wat zou kunnen (ook rekening houdend met de zwerm vuurgarnalen die ik heb)
 
N.Oldenzeel zei:
Sterrekind zei:
http://en.wikipedia.org/wiki/Melanochromis_auratus

Deze, dacht ik.

ja eens.

@Saskia Z, malawi dus, maar idd bizar bestand zo.

Dat zijn echt geen malawi's hoor :p
Julidochromis, geen Melanochromis. Ander meer.
 
erik123456 zei:
Hmm, bij zijn andere video's kijken. Slim M&I :)

Vissen uit een andere streek hoeft toch niet per se een probleem te zijn Bertus. Dat is toch bijna elke gezelschapsbak of niet?

Jawel, maar Malawi en Tanganyika kun je gewoon niet met goed fatsoen mixen met iets anders. Hooguit kun je malawi en tanganyika en victoria nog samenhouden, dat kan nog wel goed gaan. Enkele stevige midden amerikaanse cichliden kunnen zich ook nog wel staande houden en hebben "ongeveer" dezelfde waterwaardes nodig. Maar de rest van de wereld past echt voor geen meter bij de waterwaardes en het gedrag van tanga/malawi. Heel slecht plan dus om die met 'gewone' vissen te mengen.
 
Hoewel de combinatie Barbus barilioides en Julidiochromis regani verre van ideaal is. Vind ik de combinatie van kleur en vorm wel erg mooi!
 
SaskiaZ zei:
N.Oldenzeel zei:
Sterrekind zei:
http://en.wikipedia.org/wiki/Melanochromis_auratus

Deze, dacht ik.

ja eens.

@Saskia Z, malawi dus, maar idd bizar bestand zo.

Dat zijn echt geen malawi's hoor :p
Julidochromis, geen Melanochromis. Ander meer.

haha dat is me wel bekend hoor maar had over je eerdere berichtje heengelezen,....moet ook geen 4 dingen tegelijk willen doen , zucht.
 
Botia zei:
Hoewel de combinatie Barbus barilioides en Julidiochromis regani verre van ideaal is. Vind ik de combinatie van kleur en vorm wel erg mooi!
Dat ben ik zeker met je eens :)

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan