Zware decoratiestukken

  • Onderwerp starter dezwanenburger
  • Startdatum

D

dezwanenburger

Guest
Hallo, ik ben me aan het orienteren welk formaat aquariumbak ik ga nemen, en gelijk ben ik al over de inrichting aan het dromen. Maar wat ik wil zal wel niet mogelijk zijn, tenzij jullie mij het tegendeel kunnen bewijzen. Nah, daar komt ie. Ik wil een bodemsubstraat van die kleine kiezeltjes. 0.3 tot 0.4 mm. Dsan mag in principe geen problemen opleveren, maarrrrrrrrrrrrrrrrr, Op die laag bodemsubstraat wil ik één of twee mooie Dragonstones leggen, en een stuk Corbo hout. En dat weegt al gauw een kilotje of zes in totaal. Nu kan ik dat natuurlijk gewoon doen, maar ik ben bang (nou ja, bang ben ik eigenlijk niet want het gebeurt toch wel) dat mijn bodemplaat onder de druk bezwijkt.

Zelf heb ik lopen denken om een rubber matje onder in mijn aquarium te kitten, maar wellicht hebben jullie een beter idee, of kan ik dit idee maar beter uit mijn hoofd zetten?
 
Als je dat steen wat verdeelt dan valt dat denk ik wel mee. Ik heb in de zeewaterbak van 85 liter al dik 9 kilo stenen liggen hoor. Onder zo n matje kan weer vuil gaan ophopen misschien.
 
Hout ook al is het ingewaterd weegt zeer weinig in het water, dus kan je rustig plaatsen.
Stenen zouden een punt belasting kunnen opleveren en is goed te verhelpen met een stukje piepschuim of iets dergelijks onder te leggen.
Maar daar je geen hele grote bak hebt zal de maat en daardoor de zwaarte daarvan ook best meevallen.
 
Als de stenen op het zand komen is er niks aan de hand. Gewoon erop zetten.

Zet je ze direct op de glasplaat dan zou je er een stukje piepschuim/roofmate onder kunnen doen.

Heb je wel is mbuna malawi bakken gezien? Honderd(en) kilo steen in 1 bak.
Piepschuim eronder, stenen stapelen, zand erover, stenen verder stapelen tot het wateroppervlak.
 
OK, bedankt voor de tip. Ik gebruik wel dat grofferre kwartz kristal van hornbach maar ik kan die stenen er gewoon dus opzetten? (prachtigge bakken trouwens, zou ik ook wel willen maar metg een 60 cmbak ga ik dat niet redden, ook niet met 80 cm denk ik)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo nu ben ik wel benieuwd naar foto's als je zover bent,succes in elk geval Rudo.
 

Terug
Bovenaan