Zwangere guppen vrouwen


S

Sluiergoud

Guest
Hallo allen

Even snel voordat we beginnen aan mijn vragen hahaha.
Ik heb al vijf jaar aquaria gehad en alles met eigen kweek uiteindelijk gestopt en nu weer begonnen met een nog groter aquarium.

Afmeting aquarium 1.50m (360LTR)

Ik heb een tijdje terug guppen gehaald bij iemand thuis en winkel guppen.

nu zijn er zeker drie vrouwtjes zwanger.

Maar mijn vraag is de volgende
ik heb een zeer uitgebreid vissenbestand zie lijstje hieronder
kan dat in enige weg problemen geven met de kweek van de guppen?

5 kardinalen
5 neons
2 marmer botia's
1 Blauw goerami
1 Honing goerami
2 Platy's
5 Erg grote aparte vissen waarvan ik de naam al niet eens weet (heb ze gekregen van iemand waar ik twee albino algeneters haalde)
2 Albino algeneters
2 Pleco's
1 slangetje
3 garnaaltjes
1 betta man
3 betta vrouwen (wss binnenkort nog maar 2)
en een handje vol guppen.

graag hoor ik van jullie hahaha

Heb voorheen niet bewust gekweekt maar heb vier schitterende mannen en allemaal schitterende vrouwen waar ik bewust mee wil kweken.
 
539683sluiergoud_0_82_20140625_17.jpg
 
149243sluiergoud_0_82_20140624_22.jpg


De grote vissen zonder naam hahaha zien eruit als knipstaartjes maar zijn twee keer zo groot knippen niet en
gedragen zich als algeneters
 
Is dat niet een beetje een vol bestand? of licht dat aan mij?
 
valt mee grote bak ;)
 
Als ik jouw was zou ik die betta's weg doen tenzij hun een goed karakter hebben alles wat een grote sluierstaart heeft ziet de betta man als een soort van bedreiging en jaagt hij zo je guppen de dood in. Dat is bij mij ook ooit gebeurd 2 jaar geleden ofzo.
 
Guppy1997 zei:
Is dat niet een beetje een vol bestand? of licht dat aan mij?
denk dat dit wel even genoeg is voor een bakje van 360 liter.
De komende tijd komt er toch geen visje meer bij.
 
de bettas zijn van mijn vriend hahaha wilde ze liever ook niet maar hij wilde ze erg graag hebben.

en dat gejaag valt wel mee

837348sluiergoud_0_82_img20140625wa0005.jpg
 
Guppy1997 zei:
Als ik jouw was zou ik die betta's weg doen tenzij hun een goed karakter hebben alles wat een grote sluierstaart heeft ziet de betta man als een soort van bedreiging en jaagt hij zo je guppen de dood in. Dat is bij mij ook ooit gebeurd 2 jaar geleden ofzo.

De betta's gaan binnenkort ook naar een andere bak ;) De man jaagt idd in het rond. Best vervelend soms voor zo een mooie vis op jacht te zien
 
Is het dan misschien geen optie een 2de bak te nemen? betta's kunnen er agressief zijn heet niet voor niets Kempvis ze kunnen elkaars soortgenoten (vooral de mannen) niet uitstaan en sommige vrouwen elkaar ook niet trouwens.

En zijn 5 neons niet een beetje weinig? hun houden van een groepsverband van zeker 10 stuks. Datzelfde geld ook voor de kardinaal tetra's.
 
kardinalen en neons hebben zich samen gepakt in een groep dus dat zit wel goed.

we hebben overigens drie bakken staan hahaha.
 
Ooh dat is dan beter, mijn kardinalen en vuurneons hebben zich ook samen gevoegd enkel er zijn er heel wat overleden doordat mijn ouders en ik op vakantie waren hadden we iemand die voor de dieren zorgden achteraf zijn mijn vissen allemaal ondervoed geweest en gestorven.

3 bakken is ruim voldoende en zal het misschien niet een leuk idee zijn om voor de gourammi's nog een vrouwtje of mannetje licht eraan welk geslacht van die 2 nu rondzwemmen, want die hebben graag wel 1 of 2 soortgenoten om zich heen waarschijnlijk.
 
zijn mannetje en vrouwtje gingen vandaag kijken voor een tweede blauwe maar die hadden ze niet
daarom namen we de honing goerami mee zodat die andere in ieder geval nog wat aanspraak heeft
 
Misschien later in de week verstandig om even te kijken? het zijn dan wel dezelfde ondersoorten, maar ze hebben liever hun eigen soortgenoten.

Voor de rest vind ik het wel een prima bestandje.
 
ja we gaan volgende week even naar mijn vaste zaak misschien dat zij ze wel hebben
 
Vraag ik mij af,zie deze bak in 3 topics,,is irritant.
Geef je en antwoord,zie je hem weer ergens anders staan.
Met witte stenen, en ook veel slakkenhuizen.

Zou de waterwaarden wel eens willen zien.
 
pas gemeten niets mis mee. er word alleen om tips gevraagt omtrent het kweken van guppen in deze topic meer niet
 
Lukt je niet.
Worden gelijk opgegeten.
 
Met veel drijfplanten zou je een enkel jong nog wel kunnen overhouden hoor.

Ik heb een namaakplantje in de hoek, in het midden wat plantjes die drijven en daar bovenop ook nog dichte beplanting en de baby guppen zitten daar lekker tussen. dus eventueel zouden er wel een enkele kunnen overleven.
 
Ik heb ook twee zwangere guppy's zitten hier , voordat die gaan bevallen doe ik ze in een kweek bakje , zo hou je meer guppen over als je mams na de bevalling weg haalt en wat je over hebt in een aparte bak doet totdat ze groot genoeg zijn , kan je ze best houden... Nouja dat is mijn ervaring tot nu toe en tot nu toe had ik best succes
 
Guppy1997 zei:
Als ik jouw was zou ik die betta's weg doen tenzij hun een goed karakter hebben alles wat een grote sluierstaart heeft ziet de betta man als een soort van bedreiging en jaagt hij zo je guppen de dood in. Dat is bij mij ook ooit gebeurd 2 jaar geleden ofzo.

Betta s hebben graag wel veel drijfgroen in de bak en voldoende planten.
 
Als ik je " knipstaartje maar dan twee keer zo groot" hoor zeggen, moet ik meteen denken aan Puntius denisonii.
Maar als ik je dan hoor zeggen dat ze zich gedragen als algeneters,tja...

En met veel drijfplantjes en/of een plant die de oppervlakte (deel) overwoekert maak je inderdaad meer kans op nakomelingen.
 
hoi allen we hebben er een berg groen in drijven waar idd alles zich kan verstoppen en natuurlijk nog de plantjes die op de bodem zelf staan.

in een kweekbakje doen hebben we geprobeerd met als resultaat dat die zwangere gup dood ging :(

maar we geven niet op we proberen het nog eens
hoe kunnen we eigenlijk zien of een gup gaat bevallen?
 
385965sluiergoud_0_82_20140626_12.jpg


een van onze mannelijke guppen
 
hoe dikker de buik, hoe meer kans dat het komt.
Als ze even non-actief wordt.
Misschien nog dingen, maar die weet ik niet 100 % zeker...
 
oke dan ga ik mijn dikke dames eens goed in de gaten houden
 
Als ze zwanger zijn kan je de oogjes van de jongen ook zien.Allemaal zwarte spikkels.

Wil niet vervelend doen, maar zie niet zo veel drijfgroen. Of dit moet net een stuk zijn waar er geen drijfplanten zijn.
 
hahaa idd dat laatste heb wel drijfgroen erin maar dat moet zich nog versprijden als het goed gaat is het binnen een week of twee helemaal dicht
 
Sluiergoud,

ik denk dat ik weet hoe de vis zonder naam heet...

...crossocheilus siamensis
 
jup kwam er een uurtje geleden ook achter echter weet ik niet of ik er zo blij mee moet zijn word ook gezegd dat ze eigenlijk niet met goerami's kunnen :S maar deze komen uit een aquarium met goerami's en zitten nu nog samen met goerami's
 
Ja, dit lees ik echter ook.

Maar ik kan dit niet 100% zeker bevestigen.

Zijn jouw exemplaren al helemaal volgroeit en heb je al agressief gedrag gemerkt tegenover andere vissen, en dan vooral de goerami's?
 
ze zijn absoluut niet agressief en ik kan niet met 100 procent zekerheid zeggen dat ze al volwassen zijn

lijkt er wel op omdat ze al zeker twee jaar zijn

het is meer dat zij lekker op de bodem blijven en mijn jongste goerami verschuilt in het drijfgroen net als de betta en de volwassen goerami zwemt even vrolijk rond
 
Helaas vandaag een zwanger vrouwtje gevonden dood. wss omdat ze al oud was jammer maar toch even de overige vissen in de gaten houden
 
idd jammer maar met de rest schijnt gelukkig niets aan de hand te zijn
 

Terug
Bovenaan