Zwangere gup?


Y

Yawgmoth

Guest
Hallo,

ik heb 1 gup in mijn gezelschapsbak zitten waarvan ik het vermoeden heb dat deze zwanger is:

214673yawgmoth81_0_82_wp_20130917_20_15_44_smartshoot.jpg


Wat zeggen de experts hier op het forum ervan, kan het kloppen? En zo ja is er te schatten hoe ver ze is in de zwangerschap?

Ik wil haar graag in een kweekbakje stoppen namelijk, zodat de jonge guppen een kans kunnen maken. Is het verstandig dat nu al te doen? Ze zondert zich wel vaker af van de groep namelijk.

Alvast bedankt!
 
De kans dat een volwassen Gup vrouw die bij mannetjes zit, niet zwanger is. Is net zo groot als dat jij opeens paars haar hebt als je morgen uit bed stapt. ;)

Een bevalling zal nog ongeveer 2 weken op zich laten wachten.
 
Ja deze gup is zwanger, maar waarschijnlijk nog niet klaar om te gaan werpen.

Ik zie dat je lekker veel planten hebt in de bak, dus ik zou de moeder lekker haar gang laten gaan en geen kweekbakje of iets in het aquarium hangen. De sterkste jongen zullen overleven, wat je guppen kwaliteit ten goede komt.
 
Botia zei:
De kans dat een volwassen Gup vrouw die bij mannetjes zit, niet zwanger is. Is net zo groot als dat jij opeens paars haar hebt als je morgen uit bed stapt. ;)

Een bevalling zal nog ongeveer 2 weken op zich laten wachten.

:)
 
tomansky zei:
Ja deze gup is zwanger, maar waarschijnlijk nog niet klaar om te gaan werpen.

Ik zie dat je lekker veel planten hebt in de bak, dus ik zou de moeder lekker haar gang laten gaan en geen kweekbakje of iets in het aquarium hangen. De sterkste jongen zullen overleven, wat je guppen kwaliteit ten goede komt.

Dat vind ik nou een goede tip, bedankt!

Ik hoorde wel dat het beter is om drijfplanten te hebben voor de jonge guppen, maar die heb ik juist niet, kan dat kwaad?
 

Terug
Bovenaan