Zwangere gup


Hidde06

Well-known member
Lid geworden
31 juli 2023
Berichten
181
Leeftijd
19
Goedemiddag allen,
Een van mijn 3 guppy’s is helaas overleden. Nu heb ik er dus nog 2 (1 mannetje, 1 vrouwtje). Het vrouwtje is zwanger, maar nu het andere vrouwtje is overleden, merk ik dat mijn mannetje erg veel stress oplevert voor mijn vrouwtje. Is het verstandig om deze twee te scheiden? Mannetje apart of vrouwtje apart te nemen? Ik verwacht dat ze ergens deze week zal gaan bevallen, dus erg lang zal het nooit zijn.
 
ik zou de vrouw gewoon dr gang laten gaan want verhuizen zal ook veel stress geven voor nu.
 
Dus dan mannetje eruit? Of gewoon zo laten want ze heeft veel stress.
 
Ik weet niet in hoeverre dit voor de vrouw nadelig kan zijn en hoop dat @stanovic je dit kan vertellen. Of je haalt er een vrouw bij.
 
Hidde, ik wil je graag een goede raad geven maar ik weet van mezelf dattie moeilijk is om in te slagen. Maar als ik het kan dan zul jij het waarschijnlijk ook kunnen....

Ga aub op je handen zitten, laat je bak met rust.
#Ik geloof dak ook deze raad ook ooit heb gehad...🤓 #

Zorg voortaan voor schuilplaatsen. Dan kunnen de jonkies zich verstoppen.:engel:
 
@Hidde06

Misschien hebben je opa en oma (wees daar zuinig op. ;))) Hoornblad in de vijver. Je zou ze kunnen vragen of je daar wat van mag. Is een erg goede drijfplant.
Nope, helaas! Ze hebben wel waterpest en hele grote waterlelies. Waterpest kan volgens mij wel heb ik gelezen, maar waterlelies passen er denk ik niet in. Nog iets waar ik rekening mee moet houden van Waterpest uit de vijver overzetten naar aquarium?
 
Cabomba wist ik maar Waterpest toch niet? Om welke zou dat gaan dan?
Aldus WikiPedia: "Zowel Elodea nuttallii en Lagarosiphon major zijn opgenomen op de lijst van invasieve uitheemse soorten die zorgwekkend zijn voor de Europese Unie. Tegenwoordig is de verkoop en kweek van deze waterplant dan ook verboden."
 
Goedemiddag allen,
Een van mijn 3 guppy’s is helaas overleden. Nu heb ik er dus nog 2 (1 mannetje, 1 vrouwtje). Het vrouwtje is zwanger, maar nu het andere vrouwtje is overleden, merk ik dat mijn mannetje erg veel stress oplevert voor mijn vrouwtje. Is het verstandig om deze twee te scheiden? Mannetje apart of vrouwtje apart te nemen? Ik verwacht dat ze ergens deze week zal gaan bevallen, dus erg lang zal het nooit zijn.
Dan heb je een paar opties:
1. Meer vrouwen erbij.
2. Deze twee scheiden van elkaar.
3. Meer beschutting in de bak waar het vrouwtje zich kan verstoppen.
 
Dan heb je een paar opties:
1. Meer vrouwen erbij.
2. Deze twee scheiden van elkaar.
3. Meer beschutting in de bak waar het vrouwtje zich kan verstoppen
Hoihoi, meer vrouwtjes vind ik een beetje zonde, want als de gup ergens deze week gaat bevallen heb ik er al te veel van. De twee scheiden zou kunnen maar dan zou ik er eentje in een kweekbak moeten zetten (Welke dan, de man of de vrouw?). Beschutting is er al maar je ziet dat de man telkens achter de vrouw aan zwemt dus ze heeft ook neit echt tijd om beschutting te zoeken.
 
Belangrijk is dat de vrouw zo min mogelijk stress ervaart. Zitten er overigens meer vissen in de bak?
 
Hidde, ik zou ff een foto plaatsen van het totaalplaatje. Persoonlijk denk ik dat meerdere vrouwtjes zoals @stanovic voorstelt als 1 van de opties het beste is. Stress wordt beperkt voor de huidige guppen. En met een harem, 2/3 vrouwtjes verdeelt de man de aandacht. Je zou een vis kunnen kiezen die helpt om de populatie in toom te houden als dat nodig is..
Vaak worden jonkies sowieso opgegeten. En wat betreft planten, rotsen, hout om te schuilen, verstoppen met veel planten zeker helpen. Beter dan zelf vangen, jagen met een vangnetje.......
Stress.
 
Laatst bewerkt:
Hoihoi, meer vrouwtjes vind ik een beetje zonde, want als de gup ergens deze week gaat bevallen heb ik er al te veel van. De twee scheiden zou kunnen maar dan zou ik er eentje in een kweekbak moeten zetten (Welke dan, de man of de vrouw?). Beschutting is er al maar je ziet dat de man telkens achter de vrouw aan zwemt dus ze heeft ook neit echt tijd om beschutting te zoeken.
Dan zou ik toch maar gaan voor één van beiden eruit te gaan halen. Het maakt dan niet meer uit of het dan de vrouw of de man betreft.
 

Terug
Bovenaan