Zwangere garnaal ligt op rug


Waterman123

Member
Lid geworden
24 oktober 2021
Berichten
12
Leeftijd
22
Hallo. Ik heb sinds 4 maand een aquarium, dus ik ben nog een beginner. Ik heb een aantal guppy's en een 10-tal garnaaltjes. Ik heb al een tijdje een zwangere garnaal, hierdoor probeer ik deze ook goed in de gaten te houden. Nu zag ik vandaag dat ze heel de tijd op haar rug ligt onder een mosbol. Ze leeft nog, wandelt rond en schud haar eitjes ook voortdurend. Haar eitjes zijn redelijk donker, dus ik vermoed dat het niet lang meer zal duren vooraleer ze zal bevallen. Hierdoor heb ik ze ook in een andere bak gestoken zodat ze op haar gemak kan bevallen. Hopelijk is dit niet verkeerd?
Nu vraag ik mij af of het normaal is dat ze heel de tijd op haar rug gaat liggen, of dat er iets aan de hand is?

20211031_1956212.jpg
 
moeilijk te zeggen kan echt van alles zijn meestel richting van water waarde of voeding
 
Waarom in een andere bak? Dit geeft nu waarschijnlijk stress. Gewoon weer in het aquarium zetten.
 
Ik zou de garnaal ook in de gewone bak laten werpen want anders geeft dit alles maar stress en ook straks voor de kleintjes weer.
Hoe gaat het nu met haar?
 

Terug
Bovenaan