Zwanger?


T

timothy&Nathalie

Guest
Hallo iedereen...
Wij zijn nieuw hier dus nog allemaal uitzoeken hoe het hier werkt :)
Hier alvast onze 1ste vraag...
ik kangeen foto uploden ( weet neit hoe het werkt) en dus mijnvraag.
volgens wat we allemaallezen is onze guppy zwanger ,wat en hoe kunnen we het het best doen als we de kleintjes willen houden?

Alvast bedankt !
 
Hier staat hoe je een foto kan plaatsen:

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1011307

Je kan je in het voorstel topic dus voorstellen als je dat zou willen.
Als je kleintjes krijgt zou ik zorgen voor zoveel mogelijk schuilplekken en flink veel drijfgroen.
daar kunnen ze zich prima tussen verstoppen dan.
 
Beste ,
Oke dankje!
onze guppy zondert haar eigenheel hard af en is naargelang de andere enorm dik en groot zwartepunt vanachter.
Gaan onze andere guppys die kleintjes niet opeten dan?
Alvast bedankt voor de reactie!
 
Als die anderen de kans krijgen dan doen ze dat vast wel. Daarom ook veel drijfgroen erin doen voor de kleintjes. Of ze na de geboorte in een apart bakje zetten mocht je die hebben.
 
ja dat hebben we :)
Dankje hiermee kunnen we verder !
danku
 
Is dat andere bakje wel ingedraaid?? Anders moet je wel de waterwaarden in de gaten houden.
Je moet maar zo denken, ze krijgen heel veel en vaak jongen en je hebt zo een overbevolking hoor.
Maar ja, ik heb zelf ook wel altijd enige moeite gedaan om de kleintjes te redden.
 
nee die bak heb ik vandaag helemaal leeg gemaakt.
en dan eigelijk best gewoon natuur zijn gang laten gaan? er zullen er zoizo wel overleven dan? want ik heb op de moment 8 vrouwtjes en 4 mannetjes.
 
Vaak overleven er altijd wel een aantal en daarom heb je ook vaak zo snel de bak vol met Guppen.
Het zijn net konijnen zeg maar.
 
oke dankje !
 
Met 8 vrouwtjes heb je binnenkort zoveel jongen dan ben je blij dat er heel veel opgegeten worden. Dan denk je steeds als er weer ieniemini's rondzwemmen : oh mijn god alweer jongen! Dus ik zou zeggen, zorg voor drijfplanten en andere planten waar de jongen zich kunnen verschuilen en laat de natuur gewoon zijn gang gaan. Ik weet niet of andere forumleden dezelfde ervaring hebben maar mij valt op dat er meer baby's gegeten worden als het aquarium overbevolt dreigt te raken. Hier bv werden bijna alle platy baby's de laatste tijd opgegeten. Nu heb ik heel veel vissen weggedaan en zwemmen er weer heel veel kleine platy's rond. Dus lekker laten zwemmen, das ook veel minder stress voor de vissen.
 
Ik ga morgen meer planten en dergerlijke halen en dan gewoon natuur zijn gang laten gaan :)
dankje voor al de info!
 
Hallo allemaal,

Ik heb 4 guppies. 2 vrouwtjes en 2 mannetjes. Ik denk dat er een zwanger is maar ik wil het graag zeker weten. Ik heb haar al in een aparte bak gezet. Ik heb een foto van haar.
img-20150908-wa0034-1-1-1-1.jpg
 
Je kan de volgende keer beter een eigen topic aanmaken. Ze zou best zwanger kunnen zijn maar dan wordt ze nog dikker denk ik.
 
Ik ben pas nieuw dus wat is een topic?

Met vriendelijke groeten,
Jill
 
een topic is een nieuw onderwerp (zoals we nu bezig zijn in 1 topic. )

of zoals het op wikipedia staat

Thread, topic of draad: forumonderwerp
 

Terug
Bovenaan