Zwaarddragers agressief of niet?


Niels22

Well-known member
Lid geworden
24 januari 2021
Berichten
86
Leeftijd
20
Hi!

Ik heb net twee zwaarddragers mannelijk en één zwaarddrager vrouwelijk gekregen. Ik heb al een aantal nano visjes zoals neon tetra en glowlight tetra's. Is een zwaarddrager agressief tegenover die anderen?
 
Ik denk dat gelet op 1 vrouw je beter geen 2 mannen kan hebben en je had beter 1m/2v kunnen nemen.
 
Ik denk dat gelet op 1 vrouw je beter geen 2 mannen kan hebben en je had beter 1m/2v kunnen nemen.
Wat moet ik nu met ze doen dan? Gaat ze overigens ook die kleintjes aanvallen (neon, glowlight)?
 
Wat John schrijft sluit ik mij bij aan. Of 2 vrouwtjes bijhalen. Ik vind ze wel vredelievende vissen mits je de juiste verhouding hebt in de school.

Ze laten de andere bewoners wel met rust. Ik heb ze met japonica garnalen gehad en dat ging goed.
 
Wat John schrijft sluit ik mij bij aan. Of 2 vrouwtjes bijhalen. Ik vind ze wel vredelievende vissen mits je de juiste verhouding hebt in de school.

Ze laten de andere bewoners wel met rust. Ik heb ze met japonica garnalen gehad en dat ging goed.
Dan wordt het wel heel vol moet ik zeggen, ik heb ze gewoon gekregen maar ik wil niet dat ze de nano visjes aanvallen
 
Dan wordt het wel heel vol moet ik zeggen, ik heb ze gewoon gekregen maar ik wil niet dat ze de nano visjes aanvallen
Nu gaan de 2 mannen elkaar het leven zuur maken en dat is denk ik ook niet de bedoeling. Kijk het gewoon ff aan hoe het gaat.
 
In wat voor bak heb je ze nu zitten?
 
Mijn ervaring is dat zwaarddragers over het algemeen redelijk in gezelschapsbakken passen, maar gemiddeld gezien meer pit hebben dan bijvoorbeeld platy's. Je hebt er individuen bij zitten (m/v) die aangeboren chagrijnig zijn. Die gaan lopen pikken op vissen die in hun "niche" komen. Maar een klein scholenvisje, daar zullen ze het niet zo snel bij doen.

Wat bij jou eerder een probleem kan vormen, zoals al door anderen gezegd, is dat de aantallen en verhoudingen nu niet optimaal zijn. Het is vooral dat de dominante man vervelend kan gaan worden naar de andere toe. Kijk het inderdaad maar aan; misschien gaat het wel goed.
 
Het is vooral dat de dominante man vervelend kan gaan worden naar de andere toe
Ik denk dat je nogal snel problemen gaat krijgen omdat ze 1 vrouw moeten delen en de vrouw zal ook de helft van de tijd opgejaagd worden. Voor het vrouwtje is dat al geen leven denk ik dus ik zou kijken of je een man kan ruilen voor een vrouw of hoe dan ook meer vrouwen hebt dan mannen.
 

Terug
Bovenaan