zwaarddrager zwanger???


K

kiki98

Guest
hallo allemaal,

ik heb gisteren een nieuw vrouwtje gekocht.ze was hardstikke dik en de dierenwinkel zei al ze kan elk moment bevallen. Ik keek vanochtend in het aquarium en merkte dat ze dunner is geworden. Ze heeft wel een grote zwarte stip.

wat betekent dit?
wat kan ik het beste doen?
is ze wel echt zwanger?

groetjes :)
 
@Ruben01
hier de foto's van nu heb het niet van hoe het eerst was.

Bekijk bijlage 7503

Bekijk bijlage 7504

vis1.jpg


vis4.jpg


vis2.jpg


vis3.jpg


vis5.jpg
 
Ze heeft wel een aardig dik buikje! Ik zou afwachten, en kijken of ze kleintjes krijgt. Heb je een goed beplant aqaurium, want dan zouden de babytjes het wel overleven.;)


Maar lijkt het nou zo, of groeit er een 'zwaard' aan de staart. Ik heb ook een keer zwaarddragers gehad, en toen werd het vrouwjte een mannetje. Volgens mij veranderde zelfs de vin, waaraan je kunt zien welk geslacht de vis heeft:D. Maar dit even geheel terzijde, ik zal het me wel inbeelden.:sorry::)
 
nee haha het is echt een vrouwtje kan je ook aan de vin zien, vond alleen raar dat ze dunner is geworden. vorrige week is namelijk mijn gup ook overleden tijdens de bevalling. dus hoopte niet dat ze weer stress krijgt van de anderen. die kunnen nogal vaak achterna zitten en lijkt of ze bijten.

kan je ook zien hoelang ze nog moet?
 
kan je ook zien hoelang ze nog moet?
Daar ben ik niet echt een expert in, ik kan (hopelijk:D) wel zien of een vis zwanger is.;)
dus hoopte niet dat ze weer stress krijgt van de anderen. die kunnen nogal vaak achterna zitten en lijkt of ze bijten.
Hoe groot is je aquarium en zijn er genoeg verstopplaatsen, en welke vissen beten haar?;)
 
ik denk 60L

ja nou dat andere mannetje en vrouwtje, maar ze bijten alle 3 de platty's en algeneter.
zitten echt te loeren en vallen aan.

ja heb 2 grote planten een groot soort kist die beeetje open is heb nog extra dingen besteld.
 
ja nou dat andere mannetje en vrouwtje, maar ze bijten alle 3 de platty's en algeneter.
zitten echt te loeren en vallen aan.
Raar....

Als je wilt weten wat de oorzaak is, kun je er wel een topic over openen.;)
 
Als de vis dunner is geworden dan is ze wel bevallen, Ook na een bevalling zie je bij deze Tuxedo neon zwaarddragers (je ziet deze kweekvorm zelden maar groothandel Ruinemans heeft ze momenteel zitten) vaak nog een vlek.

60cm is wat te klein voor deze soort. Zorg ook voor voedsel van dierlijke oorsprong zoals Guppyvlokken.
 
Plantaardige oorsprong bedoelde ik natuurlijk.
 

Terug
Bovenaan