zwaarddrager zwanger of niet?


A

axcellent

Guest
Goed proberen te vergelijken met google plaatjes maar ik krijg het niet voor elkaar te zien of mijn zwaarddrager nu zwanger is of niet. Hij is in ieder geval dikker als het andere vrouwtje wat in de bak zit. Heeft een donkere vlek achterkant buik.

Ook de platy panda die er links van zwemt vind ik een donker rood kleurige buik hebben..

2f8ddd8f717663030cf5b0bbced63a44.jpg
 
Volgens mij zijn ze zwanger. Ik heb zelf sinds kort platy's dus nog geen baby's gehad maar dacht dat bij de platy de vlek pas zichtbaar wordt als ze zwanger is. Dit in tegenstelling tot de gup, die heeft nl altijd een vlek. Wat trouwens wel betekent dat er hier ook een paar platy's zwanger zijn.
 
de ene zwaarddrager heeft geen vlek en de ander sinds een paar weekjes wel (voorheen dus ook niet)
 
Ze lijken wel zwanger te zijn. Gewoon afwachten nu dus en dan zul je over een paar weken vanzelf wel zien of ze ook echt zwanger waren.
 
Dat kohakuvrouwtje is wel zwanger. Kijk maar eens naar de textuur van de doorschijning van de zwangerschapsvlek. Op zich is de aanwezigheid van de zwangerschapsvlek geen bewijs van een zwangerschap. De vlek is zonder meer aanwezig vanaf de geboorte van een vrouw. Dat geldt voor de meeste eierlevendbarende tandkarpers. Het is enkel bij de ene beter waarneembaar als bij de andere vrouw.

Omdat bij een zwangerschap die ingezet wordt de huid oprekt en daardoor ook het licht tot donkertransparante gedeelte van de zwangerschapsvlek, valt de vlek meer op omdat bij een gestage ontwikkeling van de jongen de oogjes danwel de lijfjes doorschijnen bij het transparante gedeelte van de buikwand. En dat is wat er dan als donkere vlek wordt betiteld.

Voor diegenen die niet weten wat ik met kohaku bedoel. Deze zwaarddragers zijn koizwaarddragers. En dit soort zwaarddragers worden verder benoemd als bij de koi uit o.m. de vijvers. In dit geval spreken we over een kohaku (twee kleur). Voordat we vragen krijgen over wat kohaku dan betekend.

Veel plezier met de jongen overigens die straks eraan komen...
 

Terug
Bovenaan