Zuurstof in het aquarium


A

Angie Fisherman

Guest
Informatie aquarium:
- Met klep [kan dus dicht]
- Nu een zuurstofplantje waarvan gegeten kan worden

De vraag:
We hebben net 2 goudvisjes aangeschaft en komen er helaas achter dat onze pomp niet meer goed blaast. Ik heb geen idee wat ik er nu aan kan doen op een kort termijn omdat ik vandaag geen tijd meer heb om een nieuwe aan te schaffen. Ik heb er 1 plantje in gedaan dat ook zuurstof geeft, maar ik ben bang dat het met de klep dicht verkeerd gaat en ik ze snel dood aan tref.

Wat moet ik doen? Is die pomp noodzakelijk bij een goudvis?
 
Hoe groot zijn de visjes en de bak??
Ik heb jaren een goudvis in een bakje gehouden zonder pompje hoor.
 
een pomp is wel heel handig omdat daar veel goede bacteri�n in zitten. maar ze kunnen best een paas dagen zonder pomp hoor.
 
Ik neem aan dat het over een luchtpomp gaat en daar zitten sowieso geen bacteri�n in...
 
frederika20 zei:
een pomp is wel heel handig omdat daar veel goede bacteri�n in zitten. maar ze kunnen best een paas dagen zonder pomp hoor.


Als het een binnenfiltertje is. moet dat wel schoon gemaakt worden.
Anders gaat dat lekker stinken.
 
Daarnaast zal het ook verstopt gaan zitten waardoor er geen stroming meer is en de boel kapot gaat.
 
Hallo lieve mensen,

gisteren is het probleem opgelost.
Ik heb het pompje er toch eens uit gehaald toen ik zag dat er opeens veel viezigheid uit geblazen kwam.

Ik heb alle uitgangetjes dicht gedaan en geblazen zodat de troep eruit kwam, nu is de binnenkant heeeelemaal schoon en doet hij het weer perfect zoals voorheen!

Het gedeelte dat vies was was een gedeelte waar ik niet bij kon ivm dat dat stukje niet open gemaakt kon worden. Lastig.. maar gelukkig opgelost, nu hebben de visjes weer genoeg zuurstof en kan de klep dicht.

Allemaal bedankt voor de tips.

fijn weekend
 

Terug
Bovenaan