Zuid Amerkaanse bewoners. Tips?


S

Sjaak

Guest
Ik heb sinds kort een juwel rio 300 ingericht. Afmetingen 1.20 x 50 x 60cm. Er zit nu 1 kleine Ancistus in, maar dat is wat weinig denk ik. Ik wilde eigenlijk een stuk of 5 maanvissen erin, maar ik lees bijna overal dat je daar minimaal 150cm voor moet hebben. Heeft er iemand een idee voor andere hoofdbewoners? Het wordt geen echte plantenbak, maar wil wel vissen die de planten met rust laten. Verder denk ik aan 20 st kardinaaltetra's of roodneuzen, 6 bijlzalmpjes, een harempje Apistogramma's, 6 Corydoras, graag jullie mening!
 
Tja dat is echt een vraag voor degene die deze vis al houden denk ik. Ik heb een meterbak en mij is het afgeraden en men zei dat de bak een maatje groter had gemoeten. Maar ja, of dat nu 1.20 is of 1.50 dat weet ik niet.
Qua liters zou je ze kunnen hebben maar wat betreft het formaat van de bak..........?
Even wachten op de reacties van de experts zou ik adviseren, want soms verschillen de meningen nog al ;).
 
Kardinaaltjed kunnen van 20 naar 30
Corydors van 6 naar 15
Bijlzalmpjes ook van 6 naar 15
Stuk of 40 vuurgarnaaltjes
En dan 1 koppeltje diamantgoerami's?
Prachtige dieren zijn dat
 
Diamantgoerami's hebben een 1m-1.20 bak nodig dus pas perfect bij jouw bak!
 
Klopt, vind ik ook mooie vissen, maar niet uit de Amazone helaas.
 
Ik zie het sorry...
Dacht niet echt aan zuid Amerika gewoon aan een mooie bak..
 
Ik zou trouwens gaan voor �f de Corydoras �f de Apistogramma. Maar niet combineren, hoewel je behoorlijk veel bodemoppervlak hebt.

Dus iets van:

15 bijlzalm
30 kardinaaltetra
15 Corydoras Of x Apistogramma

ik heb x bij apistogramma gezet, omdat je ook wel aan een groepje zou kunnen denken in plaats van een harem.
 
Hallo,

Ook ik heb een Rio300 ZA bak.
Om je een idee te geven, hierbij mijn bestand:

Kardinaaltjes: +- 20 (worden nog uitgebreid naar 30)
Otocinclus: +- 10
Corydoras Trilineatus: +- 10
L144
L168
1/1 Nannacara Adoketa
2 dwergklauwkikkers (niet biotoop correct)

Maanvissen heb ik ook overwogen, maar om dezelfde reden heb ik ervan afgezien. Mijn hoofdvis is nu de het koppeltje Adoketa, voor welke de bakmaten perfekt zijn.

(Ik heb in de garage ook al een 160cm bak klaarstaan waar ik later het bestand in zal thuisbrengen, en hier zullen dan wel nog een groep maantje aan toegevoegd worden.)
 
De temperatuur waar kardinaaltetra's op gehouden dienen te worden is wel erg aan de hoge kant voor C. trilineatus.
 
Otocinclussen willen ook koel.

Hou er rekening mee dat alle Otocincus in de winkel wildvang zijn. Daarbij zijn Ze tijdens opslagen transport zeer gevoelig. Voor elk exemplaar is er ongeveer 1, en mogelijks zelfs 2 onderweg overleden. Of je ze evengoed nog wil dat is jou keuze.

Verder een vis die je niet echt in verse net opgezette bakken moet houden.
 
M'n bak zit op 24 - 25 C.
Er zit veel leven in de visjes, en ze doen het doorgaans goed.
 

Terug
Bovenaan