Zuid Amerikaanse vis 60 cm


M

mss

Guest
Hallo,

Buiten de vuurtetra en nannostumus soorten. Welke niet rover zou eventueel nog in een 60 cm aquarium passen uiteraard zuid Amerikaanse school vis.

Groet
Stijn
 
Paar die opkomen:
P. simulans
A. riesei
T. tucano
 
2 had ik was niet mijn vis.

P.simulans is dat geen rover??

T.tucano zou een optie zijn. Nog meer idee�n
 
P. simulans is geen typische rover, maarja wat in de bak past...
Carnegiella marthae/myersi? Wel echt bovenlaag, maar daardoor en door bovenstandig bekje misschien wel een veilige.

~ Ivo
 
Is niet echt mijn soort, weet jij of de nannostumus Anduzei te koop is in nederland
 
Aqua-Ferrytale | Zalmen / Tetra's


Moenkhausia sp. Colombia 97 � Colombia tetra, kweek, � 2.95. Nannostomus
anduzei � Potloodvisje, wild, � 2.95. Nannostomus beckfordi � Potloodvisje, kweek
...
www.aqua-ferrytale.nl/zalmen-tetras.html
 
Bedankt Bertus ik zie ze er tussen staan. Dacht vanwege de grootte dat ze wel eens interessant kunnen zijn
 
mss zei:
Hallo,

Buiten de vuurtetra en nannostumus soorten. Welke niet rover zou eventueel nog in een 60 cm aquarium passen uiteraard zuid Amerikaanse school vis.

Wat noem jij een rover ??? Een vis die levend voer eet ?? Dan kan je zowat alle vissen als rover beschouwen, zelfs de neon tetra. Rover is dus een erg rekbaar begrip
 
Ik denk dat het gaat om jonge apistogramma of eieren. Ik ben daar ook naar op zoek geweest en bleef steken bij de vuurtetra, kleine visjes kleine bekjes. Nannostomus beckfordi viel bij mij in de bak gewoon de maanvissen eieren aan, de ouders waren te druk met cichliden op afstand houden om zich om die beckfordi te bekommeren.
 
Mascha&Ivo zei:
Paar die opkomen:
P. simulans
A. riesei
T. tucano
Liefst volledige wetenschappelijke namen graag. Ik ken vele vissen maar de laatste zegt mij niets, en met deze informatie kan ik ook niet echt googelen.

Het zou fijn zijn als je daar aan zou willen denken.
 
Botia zei:
Mascha&Ivo zei:
Paar die opkomen:
P. simulans
A. riesei
T. tucano
Liefst volledige wetenschappelijke namen graag. Ik ken vele vissen maar de laatste zegt mij niets, en met deze informatie kan ik ook niet echt googelen.

Het zou fijn zijn als je daar aan zou willen denken.

Als ik op de laatste google kom ik bij vliegtuigen. Ook leuk voor in een aquarium :D
 
Botia zei:
Mascha&Ivo zei:
Paar die opkomen:
P. simulans
A. riesei
T. tucano
Liefst volledige wetenschappelijke namen graag. Ik ken vele vissen maar de laatste zegt mij niets, en met deze informatie kan ik ook niet echt googelen.

Het zou fijn zijn als je daar aan zou willen denken.
De laaste is de Tucanoichthys Tucano, een vis die ik graag nog een keer zou willen hebben :)
 
Denk dat de tucanoichthys tucano nu beste optie is. Al vraag ik mij af bij de vuur tetra hoe orange kun je hem krijgen ben altijd bang dat ze zo flets blijven.
 
Leuke vis die Tucanoichthys tucano. Nu ik er plaatjes van zie via google ken ik dat soort wel. Nouja ik heb ze weleens gezien.

Veel soorten heb ik leren kennen via dit forum, en ik herkon ze later ook in het echt als ik er plaatjes van had gezien. Volledige namen zijn dus zeer belangrijk. ;)
 
Vuurtetra's worden bij schemerig licht wel mooi rood hoor, mannetjes zijn wel iets feller.
Die Tucano's zijn ook mooi en zie je niet vaak, wel prijzig denk ik, :)
 
Corydorasfan zei:
Als ik op de laatste google kom ik bij vliegtuigen.
Andere zoekterm hanteren ;)
"T. tucano fish", probeer maar eens.

Maargoed, het klopt. Afkortingen alleen hanteren als de volledige naam al eens is voorbijgekomen. Volgende keer aan denken dus.

mss zei:
Al vraag ik mij af bij de vuur tetra hoe orange kun je hem krijgen ben altijd bang dat ze zo flets blijven.
Heb sterk de indruk dat veel te veel verlichting vaak de (of een van de) boosdoener(s) is bij bleke vissen.
Vergelijk onze Dicrossus filamentosus maar eens met exemplaren in van die behoorlijk verlichte discusbakken.
Misschien dat ook wat 'rood' voer nog een steentje bijdraagt (cyclops en daphnia 'intensive red', bv.)

panchax zei:
Die Tucano's zijn ook mooi en zie je niet vaak, wel prijzig denk ik, :)
Euro'tje of 8 per stuk kun je wel vanuitgaan.

~ Ivo
 
Ivo, bedankt voor de uitgebreiden uitleg wat betreft de fletsheid. En wat betreft de prijs be er van bewust dat ze niet goedkoop zijn gelukkig is dat geen probleem. De bak qua bewoners zal niet goedkoop worden. Spijtig heb ik in alles een dure smaak.


De bak is absoluut een soort van schemer bak. En sommige zouden het een takken bak noemen.
 
Bij Vuurtetra's ligt het ook aan de stam denk ik. Zo had de winkelier zonder naam van een partij 5 knaloranje dieren over. Daar gingen 100 nieuwe bij. Maar de ware echter lichter van kleur.Na 3 weken waren die 5 die over waren nog steeds goed te herkennen aan hun veel rodere kleur.

Andersom heb ik het ook gezien.
 
Dus ook een kwestie van goed opletten :)

Nu zijn die visjes toch regelmatig verkrijgbaar, nietwaar? Dat geeft dan in ieder geval ook de luxe om goed rond te kijken.

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Maargoed, het klopt. Afkortingen alleen hanteren als de volledige naam al eens is voorbijgekomen. Volgende keer aan denken dus.

Eigenlijk zou je nooit afkortingen moeten gebruiken, dat leidt alleen maar tot verwarring. en ... volledige naam al eens voorbij gekomen ??? Wie zegt mij dat ik die dan net gezien heb ? Nooit doen dus

Dit is een volledige verloedering van de Nederlandse taal. Ik las laatst een artikel in de krant hier : KO voor arts uit Nuenen. Gelukkig voor die man had hij niet te doen gehad met een kwade patient die hen knock-out had geslagen, maar de goede man had een Koninklijke Onderscheiding gekregen
 
AquaVISie zei:
Eigenlijk zou je nooit afkortingen moeten gebruiken, dat leidt alleen maar tot verwarring. en ... volledige naam al eens voorbij gekomen ??? Wie zegt mij dat ik die dan net gezien heb ? Nooit doen dus
Dan begrijp je me even verkeerd. Ik probeer het opnieuw.

Als in hetzelfde stuk tekst eerst de volledige naam voorbij is gekomen, is er helemaal niets mis met naderhand de afkorting. Sterker nog, in de wetenschap wordt dit dikwijls gedaan.
 
Paracheirodon innesi zal niet misstaan enkel vraag me echt af of het niet flinke eier rovers zijn?. Of ze de apistogramma eieren met rust laten.
 
Eitjes zullen in holletjes wel veilig zijn, maar zodra de larfjes gaan vrijzwemmen en moeder met ze door de bak op zoek naar eten gaat wordt het spannend. Geldt trouwens eigenlijk voor alle visjes die een eventueel gevaar zijn.

Verwar je nu trouwens de Paracheirodon innesi (wat koeler houden) niet met de P. simulans (wat warmer houden)?

~ Ivo
 
Ivo, bedankt en klopt bedoel de simulans uiteraard. Jij zou die combi niet doen of wel?. Bedoeling is om te kijken of ik niet wat apisto's kan op kweken.

Hopelijk genoeg om harem in grootte aquarium te vormen.
 
Je kunt er natuurlijk ook eerst een kweeksetup van maken en zodra je daarmee geslaagd bent er meer een gewoon bakje van maken.
 

Terug
Bovenaan