Zuid-Amerikaanse koppel-vis


DaveHee

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2015
Berichten
275
Locatie
Hendrik-Ido-Ambacht
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar koppel visjes voor mijn rio 125, welke grotendeels Zuid-Amerikaanse vissen/planten bevat.

Ik heb even snel gezocht, maar ik kom niet veel verder als een cichlide soort.
De twee soorten die ik heb gevonden is de Apistogramma Borelli en de Hongsloi.

Op dit moment zitten er ongeveer 15 Vuurzalmpjes(Amandea) in, 4 stuks ottocinclus affinis en 4 Japonicagarnalen. Verder is het aquarium ingericht met wortelhout en stenen, Weinig beplanting en op de bodem ligt zand.

Ik weet alleen niet of dit mogelijk is in combinatie met m'n huidige visbestand, hoe denken jullie hierover?

Omdat de inrichting niet echt is gemaakt voor cichliden, was ik benieuwd of jullie misschien andere suggesties hebben?
 
Dwergcichliden zouden wel passen in je bak, perfecte grootte voor een harem/koppeltje.
Misschien nog iets meer schuilplaatsen aanleggen, dit kan met de stenen of andere objecten.
Wat cichliden en garnalen betreft hangt dit af van welk karakter je dwergjes hebben, sommige kijken er niet naar .. sommige durven wel eens happen.
 
Bedankt voor je tip Apisto!

Heb zojuist een halve kokosnoot besteld waar ze in kunnen schuilen en nog wat achtergrond planten voor extra beschutting.
Zodra dit er in zit zal ik eens goed overwegen om dwergcichliden er bij te plaatsen.
 
je komt dan inderdaad al gauw uit bij dwergcichliden.

om een paar voorbeeldjes te noemen:

apistogramma borelli
apistogramma cacatuoides (deze is er in verschillende kleurslagen op de vinnen)
microgeophagus altispinosa

hier staan er nog wel meer:

http://www.cichlidenkwekers.nl/categorie/aquariumvissen/dwergcichliden/

ze zullen ongetwijfeld niet allemaal in 80cm passen maar lees het maar even door.
 

Terug
Bovenaan