Zuid-Amerikaanse bakken van ChristianVT


Zie ik daar nou rode Cabomba?
zo ja voeg je CO2 toe of worden ze van zichzelf al zo rood.

bedankt! :D

Dat zie je goed, vorig jaar op de vivarium gescoord, die foto is gemaakt toen de plant zo’n 1 week in het aquarium stond. Aangezien ik geen co2 heb en geen voedingsbodem had toen der tijd, slechts wat klei bolletjes was het snel klaar met de plant haha. Althans, hij groeide wel, maar langzaam, en zeker niet zo mooi rood als daar op de foto. Dat heeft max 2 weken geduurd helaas.
 
Dat zie je goed, vorig jaar op de vivarium gescoord, die foto is gemaakt toen de plant zo’n 1 week in het aquarium stond. Aangezien ik geen co2 heb en geen voedingsbodem had toen der tijd, slechts wat klei bolletjes was het snel klaar met de plant haha. Althans, hij groeide wel, maar langzaam, en zeker niet zo mooi rood als daar op de foto. Dat heeft max 2 weken geduurd helaas.
ah minder, helemaal niet meer rood of alleen nog in de puntjes?

misschien voor een toekomstige bak :juggle:
 
ah minder, helemaal niet meer rood of alleen nog in de puntjes?

misschien voor een toekomstige bak :juggle:

Die nieuwe puntjes waren nog wel redelijk rood. Ik moet zeggen, ik had ook niet de beste verlichting toen der tijd, het was een zelf bouw met goedkope ledjes, die niet bedoelt was om planten te laten groeien. Ik voegde ook niks van ijzer of dergelijken toe. Ik denk als je dat wel zou doen dat het goed te doen is en je altijd de gok kunt wagen.
 
dan denk ik dat ik er met het nieuwe projectje voor ga :D
bedankt!
 
De vivarium was een succes! Ik heb twee koppels Zuid-Amerikaanse killivisjes weten te scoren. De latijnse naam is: hypsolebias fulminantis. Ze zijn echt prachtig. Momenteel zitten ze in een apart bakje. Hopelijk kan ik ze hier eerst eitjes in laten afzetten voordat ze in een van de twee andere bakken gaan.

Ook kon ik toch de verleiding van 5 copella arnoldi niet weerstaan. Deze zijn in de Lido 120 geplaatst. Het lijken twee mannen en 3 vrouwen, maar ik blijf het bij copella soorten lastig vinden. Hopelijk kan ik jullie binnenkort verblijden met wat foto’s.
 
Tijd voor een update.

Alle aanwinsten van de vivarium doen het uitstekend. Misschien zelfs wel iets te goed.... De copella arnoldi, ook wel spatzalm genoemd doet zijn naam eer aan. De naam spatzalm komt van het feit dat de copella arnoldi zijn eitjes boven het water liggen. De vis springt dan op tegen een blad net boven het water en legt hier zijn eitjes op. Vervolgens bevrucht het mannetje deze eitjes door er ook tegen aan te springen. Een ontzettend leuk fenomeen om te zien. Mijn copella arnoldi hebben dan ook bedacht dat de lichtkap van mijn lido een uitstekende plek is om eitjes te leggen. Het enige nadeel, de bak staat in dezelfde studentenkamer als mijn bed... je hoort dus de hele nacht vissen tegen de kap springen. Momenteel heb ik de eitjes van de lichtkap gehaald en in een breederbox gedaan. Hopelijk zullen we snel kleine visjes zien.

F83518EE-3422-4DEF-B8D5-752AD3611C4C.jpeg
C1EFDDB7-3C17-4CA9-86C7-AC3BA4372DC9.jpeg


Ook de Zuid-Amerikaanse kili’s doen het goed. Deze zitten nog steeds in een apart bakje. Ik heb nog niet het idee dat er eitjes afgezet zijn in het turf.


581A4560-C379-44D9-8F65-DC543E1D1B9B.jpeg


Ook had ik nog een crypto soort en een ander rood plantje gekocht voor in de ADA 60p daarom een nieuw totaal plaatje. De Apistogramma sp D37 hebben het daar nog steeds naar hun zin. Helaas zinkt het hout in de juwel bak nog steeds niet volledig zelfstandig.

F7DB57CB-CA24-4058-947A-2A1BB516F23D.jpeg

5AF2A043-DACC-4959-9284-D58FCB0472C5.jpeg
 

Terug
Bovenaan