Zout water verlichting


D

doncorleander

Guest
Kan ik m'n zoet water verlichting ook voor zout gebruiken?....heb 2 t5 lampen wit en blauw
 
En kan ik ook gewoon mijn binnen filter gebruiken?met extra stromings pomp
 
dat licht eraan, hoe groot is je aquarium, hoeveel WATT zijn de lampen, welke koralen wil je houden, hoe oud zijn de lampen, welke kleuren (nummers)?

hoe groot is het aquarium, in een 20L zou dat moeten kunnen, maar ik lees dat je 2 t5 lampen hebt dus ik denk dat je aqua min. 80cm is? dan zou het beter niet kunnen, of je moet heeeeeel veeeel gaan verversen. beter haal je je filter eruit en neem je een eiwitafschuimer.
 
Hey dank voor je reactie....inderdaad is t een 80 bak....ik heb een eiwitschuimer...ik wilde ook mn filter gebruiken mede voor de stroming...ik heb ook nog een 60 bak maar die heeft maar 1 lamp..das denk niet genoeg..minimaal 2 lampen toch?
 
afhankelijk van welke koralen je hebt moet je de verlichting verhogen

hoe kleiner de bak hoe moeilijker hij stabiel te houden is zeker met zeewater

ik weet niet hoeveel ervaring je met aquariums hebt
maar weet waar je aan begint met zeewater
een kleiner bakje is moeilijk stabiel te houden
de zeewater tak is zeer mooi maar ook zeer duur


maar toch veel succes
 
Hangt er van af.

Als je met levende koralen wil werken ben je nog niet thuis...
Werk je echter met plastiek op zijn 'Amerikaans', dan valt het wel mee volgens horen zeggen.
 
1Watt per liter is een beetje de regel, maar 0,5-0,75 watt per liter moet ook lukken met de juiste koralen.

dat is 3-4 buizen in een 80cm aquarium schat ik.

filter neemt meer ruimte in, dan kan je beter een stromingspompje nemen.
 
plastic...dat moeten we uit onze natuur weren!!! niet in brengen!! dat is zooo nep!! niet mooi!!

ik wil een stukje rif!
 
ik lees al heel veel...ik ga het gewoon doen en kijken waar het schip strand!!mijn pa had er alleen toen ik 3 was....dus ik ben er al 30 jaar mee bezig eigenlijk...dit wilde ik graag nog!!
heb nu een 80 staan met 2 lampen...ik knutsel er nog een bij...koop een stromings pomp....en met mn afschuimer van 300lit moet t ook gaan...(denk ik ,hoop ik)
 
Doncorleander. Ik zeg niet doen!!! Als ik je verhaal zo lees heb je jezelf nog niet ingelezen op het zeeaquarium gebied. een zeeaquarium kun je niet zomaar beginnen, je moet weten waar je mee bezig bent. er zijn zoveel zaken waar je op moet letten.

je zegt ik heb 2 lampen en knutsel er 1 bij...... wat voor lampen heb je? koralen hebben een bepaald licht spectrum nodig om te kunnen groeien. verder moet er voldoende wattage aanwezig zijn. als een 80cm bak hebt van 150 liter en heb 2 24watt lampen heb je veeeeel te weinig licht voor een zee bak.

ten 2de. hoe ga je je zoutwater maken. je kunt dit namelijk niet gewoon zout gooien in kraanwater. hoe ga je je water waarders op peil houden zoals KH, CA en MG.

als je niet weet waar je mee bezig bent veroorzaak je een hoop dierenleed. en gooi je bakken met geld weg. houd er rekening mee dat het houden van een zeeaquarium zomaar 3x zo duur is als het houden van een zoetwater aquarium. en ook veel meer tijd kost.
 

Terug
Bovenaan