Zorgen om vrouwtje japonicagarnaal


V

VissenIlona

Guest
Hi, ik maak me zorgen om m'n vrouwtje. Het zit namelijk zo.
Ik heb al meer dan 2 jaar japonicagarnalen en toen ik pas een lange tijd in de aquariumwinkel stond te praten, kwam ik er achter dat ik alleen mannetjes had. Ik had het er over met een vriend en die had nog maar 1 japonicagarnaal: een vrouwtje. Sinds gisterenavond hebben we het vrouwtje bij mijn (7) mannetjes gezet.

Maar... sindsdien heeft ze nog geen moment rust gehad. Er zitten constant een of twee mannetjes op haar rug. Ik vind het ten eerste enorm zielig, maar ik heb ook geen flauw idee of ze bijv niet uitgeput kan raken en daardoor dood kan gaan.

Nu zat ik sowieso te denken morgen nog maar een of twee vrouwtjes te gaan halen, zodat zij het iets rustiger heeft, maar heeft iemand ervaring met deze situatie? Ik kan namelijk niet eerder dan morgenmiddag naar de aquariumwinkel.

Groetjes Ilona
 
Misschien even zorgen voor afleiding?
Met voeding misschien? Of even wat verschuiven met de inrichting of zo.. iets waar ze even mee bezig zijn om te onderzoeken?
Is het enige wat ik zo bedenken kan..
 
Bedankt, voeding heb ik net gedaan en het lijkt inderdaad wel even te helpen. Vrouwtje zit nu te eten en er zit niets op haar rug ;) Net even kort een vuurgarnaaltje die ook eten wilde, maar even geen mannetjes. Ze is ook op het tabletje onder de kokosnoot gaan zitten dus hopelijk scheelt dat ook.


Hahaha ja ik kan het me ook enigszins voorstellen hoor. Ze staan al jaren droog. Maar ik denk dat er dan toch een of twee vrouwtjes bij moeten komen, want 7 op 1 is best veel ;)
 
je weet wel dat japonica's alleen kweken, uitkomen van de eitjes , in brak water ? Anders heeft vrouwtjes erbij halen niet echt veel zin
 
De heren lusten er inderdaad wel pap van :D
Beter een paar vrouwtjes bijkopen,dan wordt de pret wat meer verdeeld.


Ff4--xdEqNKBlHbzKfadYCsh4Iqb6BMs.jpeg

grt koos..
 
Ja ik weet dat ze alleen in brak water kunnen overleven, de kleintjes. Maar mij ging het er vooral om dat ik het best zielig vind als 1 vrouwtje constant 1 of meer mannetjes op haar rug heeft. Dat kan voor geen enkele garnaal goed zijn, 24uur per dag. Dus nu heb ik er 2 vrouwtjes bij en is het inderdaad iets meer verdeeld. Nu hebben ze allemaal af en toe eens iemand op hun rug zittn maar grotendeels van de tijd zit er niemand boven op ze :p

Koos: herkenbaar plaatje! Hahaha. Inderdaad, het verdelen.

Overigens is het vrouwtje nu al zwanger, en dat terwijl ik haar pas zaterdagavond van een vriend heb gekregen. Boordevol eitjes. Ik zou de kweek wel willen proberen maar ben bang dat ik daar nu te laat mee ben. Wel wat ingelezen maar een hoop vragen, dus wel even tijd nodig om dat ui te gaan zoeken.
 
Jaja, ze zijn erg druk begrijp ik wel.
Je hebt alle tijd want voor je het weet heb je weer eitjes hoor. Garnalen kweken vrij snel.
Ben tzt benieuwd hoe de kweek zal gaan verlopen en hoe je dat gaat aanpakken.
 
Bedankt Jessicapilon. Als ik aan de kweek ga beginnen, zal ik wel een klein verslagje bijhouden. Mocht het me lukken, krijgen jullie het zeker te horen ;)
Ik was zaterdag in de aquariumwinkel en toen zei ik: oja, nog een vraagje, ik heb een zwangere japonica
Eerste wat ze zei: hopeloos, niet aan beginnen, kan je niets mee.

Dus ergens voel ik een uitdaging ;)
 
Lees relatief veel mislukte kweekpogingen ;)
Maar er zijn er nog genoeg te vinden waarin je stap voor stap wordt uitgelegd hoe het werkt.. zoals ik het begrijp is het wel bewerkelijk.
 
Ja ik begrijp dat het zeker bewerkelijk is en ik zou ook zeker niet zo'n experiment in gaan met de gedachte dat het gaat lukken ;) Het blijkt nog niet eens zo moeilijk te zijn de eitjes uitte laten komen in brak water, maar ze zei dat het vooral een ramp was dat de kleintjes zo vaak eten moeten en daardoor veel kleintjes dood gaan.
 

Terug
Bovenaan