Zolang heb ik met een co2 fles van twee kilo gedaan.


wfa

Member
Lid geworden
12 september 2020
Berichten
14
Leeftijd
67
Vorig jaar stelde ik hier een vraag hoe lang je met een twee kilo co2 doet. Nu weet ik het. Mijn bak is 200 liter en ik heb er een jaar over gedaan eer de fles leeg was. 7 uur per dag 80 Bellen per minuut. Planten doen het heel goed.
 
Dat is vrij lang want ik deed er 4 mnd mee op 200 liter maar goed ik doseerde 150 bellen dus dat is het dubbele en ik doseer het zo n 10 uur per dag.
Leuk dat je even je bevindingen deelt.
 
Nou, hier gaat die net 3-4 maanden mee. 300 liter. Via controller.
Komt omdat ik nu kraanwater gebruik.
 
Bij het hervullen van je fles moet je er voor zorgen dat je fles koud is. Mijn lfs zegt dat in een fles uit de vriezer meer co2 past.
 
Bij het hervullen van je fles moet je er voor zorgen dat je fles koud is. Mijn lfs zegt dat in een fles uit de vriezer meer co2 past.

Tenzij ze warm vullen. Handig om vantevoren na te vragen.
 
Vorig jaar stelde ik hier een vraag hoe lang je met een twee kilo co2 doet. Nu weet ik het. Mijn bak is 200 liter en ik heb er een jaar over gedaan eer de fles leeg was. 7 uur per dag 80 Bellen per minuut. Planten doen het heel goed.
Dat heb je er erg zuinig mee gedaan. Op een Rio 180, een meter bak, deed ik met 6 kg ruim een jaar. Zo rond de 12,5 tot 13 maanden. Met een pH gehalte op ca. 6.85 en de KH was ongeveer 5
Krijg jij een 2 kilo fles in je vriezer?
Zou kunnen, in een diepvries kist.
 
Klopt. Mijn co²-boer legt de flessen eerst een nachtje in de vriezer. Dat vult beter.
 
Ik betaal gewoon per kilo, de fles gaat van te voren en achteraf op de weegschaal maar hij krijgt er meer in als ze koud zijn.
 
Ik betaal gewoon per kilo, de fles gaat van te voren en achteraf op de weegschaal maar hij krijgt er meer in als ze koud zijn.
Bedankt!
zo gaat het met mijn fles ook. Ik moet €10 per kilo betalen.
 
Een 2 kg fles past makkelijk in een vrieskist om af te koelen.
Kan iemand bevestigen dat een gekoelde fles meer CO2 kan bevatten?
Een vrieskist ja; da's wat anders dan je gewone vriezer in de keuken. Niet iedereen heeft (ruimte voor) een vrieskist.
 
Een 2 kg fles past makkelijk in een vrieskist om af te koelen.
Kan iemand bevestigen dat een gekoelde fles meer CO2 kan bevatten?

Dat ligt aan de manier van vullen. Beste is om het vantevoren na te vragen.
 
Hoe bedoel je? Ik weet niet eens hoe ze hier vullen want dat zie je niet.

Er werd gevraagd om bevestiging dat in een koude/bevroren fles altijd meer co2 past.

Ik weet zeker dat veel mensen dat hier zullen gaan bevestigen.

Echter, er zijn inmiddels ook plaatsen waar ze warm vullen. Andere manier. En ik zou zo niet durven zeggen dat een bevroren aangeleverde fles daar een voordeel is.

Vandaar mijn eerdere opmerking, er wordt soms warm gevuld, vraag dat vantevoren na.
 
Ok op die manier. Bij Ajax waar ik voorheen kwam zat er altijd ijs op de fles na het vullen maar bij de huidige heb je dat niet. Hoe dat kan had ik me dan ook nog niet afgevraagd maar nu je het zegt zal dat mss ermee te maken hebben.
 
Doen jullie allemaal moeilijk met flessen en vriezers joh…

Gwn statiegeld fles en omruilen voor een verse als ie leeg is, scheelt ook nog eens in de centen in vergelijking met vullen bij een winkel
 
Ja moet je wel iets in de buurt hebben met dat systeem Wouter en ik heb dat hier niet. Maar ja vullen kost me dan wel maar dik 8-9 euro per 2 kilo.
 

Ja moet je wel iets in de buurt hebben met dat systeem Wouter en ik heb dat hier niet. Maar ja vullen kost me dan wel maar dik 8-9 euro per 2 kilo.
Al eens gezocht naar verhuurders van biertappen?
Linde gas service punten geprobeerd?
Las bedrijven zou je ook nog kunnen proberen.

meeste industrieterreinen hebben wel 1 van de 3 ;)
 
Ik laat ze vullen bij Holthausen gassen maar ja die ruilen dacht ik niet en ik heb de flessen toch al natuurlijk dus dan kan ik ze net zo makkelijk gewoon laten vullen.
Worden altijd netjes tot 60 Bar afgevuld.
 

Terug
Bovenaan