Zoenvis ?


T

Tails

Guest
Hallo vis liefhebbers,

Ik heb vorige week een bakkie van een onbekende gekocht, waar nog 5 vissen in zaten, die moest ik ook overnemen.

Ik heb wat gegoogled, aangezien deze vis mij onbekend is (was). Nu vraag ik mij af, of dit een zoenvis is? Kan iemand mij helpen? Als dit inderdaad een zoenvis is, dan is dit bakkie totaal niet geschikt voor het beestje, aangezien het een bak is van 60cm.

Het is een rustige vis, verstopt zich veel, en is erg schuw. Mogelijk door de te kleine bak (?)

Alvast bedankt!

362847_0_82_img_7377.jpg
 
Ja, is een zoenvis.
Heb er zelf 7. met ong. 40 jongen.
 
Dank je Bertus!

Wauw, zoveel?

Zoenvissen horen in een bak van minimaal een meter toch? Heb ik dat goed begrepen? Mijn bak is 60cm.

Ik was benieuwd naar het gedrag van hun. Deze zwemt wel geregeld naar boven, maar zit heel veel op de bodem onder de bladeren.
 
Ja, dat naar boven, om lucht te happen.
Doet 1 het, gaan ze omste beurt.

Nu kan het nog, maar moeten groter zitten.
 
Schijfje komkommer proberen.
 
Nou er zit er maar 1 in eigenlijk. Hij of zij is alleen.

En waarschijnlijk zit de vis er al een paar jaar in. In elk geval 2 jaar. De vis is nu ongeveer 7cm.
 
Wauw, wat een gezellig bakkie heb jij! Leuk dat ze bij elkaar zitten!
Komkommer heb ik geprobeerd, maar "hij hapte niet"..
 
Foto 1,is zo niet meer.
Moest de bak leeg halen, om 83 jonge ancistrussen uit te vangen.

Na water bijvullen, kwamen de jonge zoenvissen(regentijd)?
 
haha misschien idd regentijd. :)

Ik heb weer komkommer erin gelegd, wie weet hapt ze. Ik denk dat ik de vis een groot plezier doe als deze naar een ander huisje gaat, waar de vis zich veel waarschijnlijk veel beter voelt. Wil jij er nog 1 ? :p

Die ancistrussen....Er zit ook zoiets in mijn bak.. die ook geen komkommer moet. Ik heb eerder zo'n soort vis gehad, maar die werd enorm groot. (cadeau van iemand die niet van te voren gekeken had naar de maten...) ik weet niet wat dit er voor 1 is, maar hij ligt de hele dag onder een schors..dus ik zie hem niet veel.....
 
Tails zei:
Ik denk dat ik de vis een groot plezier doe als deze naar een ander huisje gaat, waar de vis zich veel waarschijnlijk veel beter voelt. Wil jij er nog 1 ? :p
Zou een mooie oplossing zijn..
Als ik zoenvis was wilde ik in Bertus z'n aquarium ;)
 
kellemes zei:
Tails zei:
Ik denk dat ik de vis een groot plezier doe als deze naar een ander huisje gaat, waar de vis zich veel waarschijnlijk veel beter voelt. Wil jij er nog 1 ? :p
Zou een mooie oplossing zijn..
Als ik zoenvis was wilde ik in Bertus z'n aquarium ;)

Ik ook... maar Bertus "hapt" niet ;-P
 
Ja, ik heb er al iets teveel, lijkt mij. :D :sorry:

Moet je zien,met eeen gekookte mossel.
Om ste beurt aan zuigen.
 
Bertus zei:
Ja, ik heb er al iets teveel, lijkt mij. :D :sorry:

Haha ik begrijp het Bertus :)
 
Hoe groot is je bak Bertus, Eigenlijk wel gaaf visje helaas niet zuid amerikaans
 

Terug
Bovenaan