Zoek dual stage co2 druk reduceerder om output op gelijke druk te houden, ook als fles al halverwege is.


vinnig

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2022
Berichten
261
Leeftijd
39
Ik op zoek naar een dual stage regulator, ook wel druk reduceerder genoemd, voor mijn bicarbonaat / citroenzuur co2 systeem
Mijn aquarium is altijd onstabiel, en dat de co2 ook onstabiel is verergerd dit..

Ik zie veel met 2 wijzers, maar bij verreweg de meeste staat er niet bij dat het ook dual stage is, en ik kan ze alleen maar vinden met hele grote aansluitingen.
Hopelijk weet hier iemand eentje met de juiste aansluitingen, of misschien met een verloop systeem naar de diameter van mijn systeem.
Mijn systeem is een ZRDR. Het is de nieuwere versie van degene die Columbo in nederland resellt. Zij kopen ze bij ZRDR (of de producent die hieraan verbonden is) in en verkopen ze in NL vermoed ik.

Ik denk dat ik zo'n dual stage stuk bij 1 van de 2 pijlen in moet plaatsen?
Ik weet niet welke maat deze schroefdraden zijn.
het wijzertje op de voorkant zit ook met een schroefdraad in de fles, maar het lijkt mij handiger als het in de lijn zit waar de output ook is.

Ik ben de volgende maten op het spoor gekomen, maar ik weet niet wat welke is.
W21.8 (geen idee)
CGA320 (is waarschijnlijk heel groot)
G 1/4 NPT (is mijn maat misschien? )

Hieronder is bijv een dual stage ding die denk ik wel zal helpen met het op gelijke druk houden van het toevoegen, alleen ik vind ze alleen maar met hele grote aansluitingen.
Dus ik heb of een verloop stuk nodig, of eentje met een kleinere aansluiting, maar die kan ik dus niet vinden.


Hopelijk kunnen jullie aan onderstaande links afleiden wat de draad groote is, of hoe het heet.
Ik heb nu dit model bubbel counter:

Volgens mij is dit het regel stukje:

Deze fles heb ik staan:
De X01-1L


En dit is de solenoid: (deze is iets anders maar de draad groottes zijn geloof ik wel gelijk:
 

Bijlagen

  • IMG-20231122-WA0000.jpg
    IMG-20231122-WA0000.jpg
    355.9 KB · Weergaven: 22

Terug
Bovenaan