Zijn dit Japonica garnalen?


A

Angelawiersma17

Guest
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik bij iemand langs geweest om Japonica garnalen op te halen. Mevrouw had ze al voor mij in een bakje gedaan en daar leken het wel op Japonica's. Nu ik ze thuis in m'n bak heb lijken ze echter een beetje een blauwe kleur te hebben..... en als ik google op Japonica dan zie ik nou niet direct blauw-achtige garnalen tevoorschijn komen :eek:

Kan iemand mij vertellen welke garnalen ik nu heb?

367546_0_82_dsc_0038.jpg


675986_0_82_dsc_0047.jpg


367798_0_82_dsc_0034.jpg
 
Bedankt voor de link!

Op de afbeelding in de link lijkt hij meer doorzichtig met stipjes/vlekjes.
Die kan ik niet op mijn garnalen vinden.

Edit:

Ik heb ooit vuurgarnaaltjes gehad, daar doen ze me qua bouw ook meer aan denken.
De Japonica lijkt wat steviger gebouwd te zijn. Ik kwam dit plaatje tegen op internet,
is het niet een kweekvariant van de vuurgarnaal?

599149_0_82_564a595be6161_skfneocaridinadavidichart.jpg
 
Is het niet de zogenaamde "mini Japonica"? Geen Caridina multidentata dus.
De mini japonica lijkt erg op de amano garnaal, maar mist de rode stippen/strepen, en is een heel stuk kleiner.
Ook kan de mini japonica zich wel voortplanten in zoetwater, en de amano garnaal niet.

Heb je rest van de garnalen bij de mevrouw bekeken? Waren ze maximaal 3 cm groot, of 5-6 cm?
 
Lijkt eerder op een lage kwalitieit blue pearl garnalen
 
Ik heb de rest niet bekeken maar er zaten vrij grote tussen en kleinere. De grootste was sowieso wel 3 cm. Ook de mini Japonica mist de blauwe gloed die ik bij mijn garnalen wel zie. Misschien heb jij gelijk Sanneke.. weet niet of ik daar nu heel blij mee moet zijn. Ik wou juist Japonica's omdat die bekend staan een handje te willen helpen met de algjes..
 
ik zie op de foto's in mn link toch wel een blauwe gloed. Kan natuurlijk ook aan de belichting liggen. Waarom zou iemand lage gradatie blue pearl verkopen als japonica's. Heb je al contact gezocht met de verkoper?
 
ik zie op de foto's in mn link toch wel een blauwe gloed. Kan natuurlijk ook aan de belichting liggen. Waarom zou iemand lage gradatie blue pearl verkopen als japonica's. Heb je al contact gezocht met de verkoper?
Omdat japonica's voor een hogere prijs verkocht kunnen worden.
 
Dit zijn wel Japonica's, ik heb ze zelf ook en er ze zijn ook blauwig. Er lopen ook constant zwangere vrouwtjes bij maar er komen geen jonkies want ze hebben brakwater nodig en de blue pearls niet.
 
Volgens mij zijn het nog hele jonge Japonicas. De mijne waren in het begin ook zo.
Nu zijn ze zoals in de link van John.
Mijn laatste nieuwe zien er ook zo uit, als jou garnalen.
Ook wat blauwig. Denk door het voer.

Ik blijf hier bij.
 
Oké, dus Japonicas kunnen geen jongen krijgen? Want de verkoper noemde wel dat ze telkens veel jongen had..
 
ze kunnen wel jongen krijgen want anders bestond de soort niet :D

maar ze kweken alleen in brak water als ik het goed heb, of de jongen komen alleen uit in brak water. zoiets in ieder geval.

was dit een viswinkel of een hobbykweker? bij een hobbykweker kan t wel.
 
Dit was bij een mevrouw van marktplaats die een bak had staan met guppen, ancistrus en garnalen. Leek niet echt specifiek te kweken op garnalen
 
Ze kweken normaal alleen in brak water zoals ook in de link staat. Ik zou het afwachten en kijken of ze groeien en wat er eventueel uitkomt.
 
denk dat de kans dan zeer groot is dat het geen japonica´s zijn, maar even afwachten kan geen kwaad.
 
Hier nog even een aantal foto's. Het lijkt alsof er wel verschil is tussen de garnalen onderling.

429533_0_82_img_20160908_214542.jpg


525854_0_82_img_20160908_214602.jpg


289917_0_82_img_20160908_2154432.jpg
 
Ik heb geen verstand van garnalen, maar de eerste foto lijkt mij een japonica garnaal en die op de tweede en derde foto zien er m.i. er anders uit,
maar ik zou niet weten welke garnalen het dan zouden moeten zijn.
Dat laat ik aan de deskundigen over
 
hier hetzelfde, foto 1 lijkt mij duidelijk een japonica. is deze wel op formaat zegmaar?

foto 2 en 3 lijkt mij een ander soortje.
 
Ik ben het met de 2 voorgangers eens natuurlijk. Op de eerste zie je duidelijk die stipjes. Weet je ook of er nog andere soorten in die bak zaten waar ze uit komen?
 
Het leek een grote grijs blauwe massa, geen rood geel of gestreept iig.

Ik ben nu naar de lfs geweest en heb daar echte Japonicas aangeschaft. Het verschil is nu in 1 klap duidelijk, zal morgen wel even foto's plaatsten.

Ten eerste is het formaat een groot verschil en de tekening ook.

Ik denk, nu ik ze kan vergelijken, dat er een aantal mini Japonicas tussen zitten en een aantal zeer lage kwaliteit blue fairy garnalen.
 
Het is altijd in dat opzicht een gokje als je partikulier ze koopt. Soms heb je met doorkweek te maken.
 
De echte Japonica
189357_0_82_dsc_0051.jpg


De andere garnaal
941515_0_82_dsc_00488.jpg
 

Terug
Bovenaan