zijn dit allebei geel/blonde guppen?


A

Alexooo

Guest
even een vraagje:

Zijn deze guppen allebij geel/blond? Bij mannetjes kan je het niet zo goed zien vind ik...

blonde_guppen-2.jpg
 
En deze?

alexooo-blonde-gup.jpg
 
Excuus voor slechte fotoqualiteit
 
volgns mij zijn deze gewone rode guppen met een rode staart
 
Dat vraagt hij niet. De grondkleur van guppen kan blond of grijs zijn. Ik vermoed dat dit inderdaad blonde guppen zijn. Mooie beestjes :)
 
Ja, die lijken mij inderdaad blond!
 
Ik vind ze creme. Dat lijkt op blond maar het is wat bruiner.

Verder heb je naast wildgrijs, blond en creme ook de kleuren pink en blue als grondkleur.
 
Aah bedankt
Weten we dat ook weer.
Ik wist eerst helemaal niet dat daar verschil in zat.
 
Je vraag kan ik niet beantwoorden maar ik wil wel zeggen dat dit hele mooie guppen zijn. Superkleur. Heb deze nog niet eerder gezien. Vrouwtje wel al vaker in deze kleur gezien maar mannetje niet. Is dit eigen kweek?
 
Bedankt :)
Nee deze zijn allemaal geen eigen kweek. Alles van de dierenwinkel.
Het onderste mannetje komt uit een dierenzaak die wel zelf kweekt.
Die heeft ze kleur bij kleur bij elkaar zitten.
Het onderste mannetje had jonkies met een wildgrijs vrouwtje met geel/zwart gevlekte staart.
Daar kwamen ook hele mooie jongen uit.
 
Nou moeten we foto's zien Axelooo!
 
Heb geen foto's meer bij de hand van die guppen dacht ik. Jammer genoeg zijn die er ook niet meer... Heb toen een ziekte gehad onder de guppen. Alleen de twee op de bovenste foto hadden die ziekte overleeft.
Was wel benieuwd geweest hoe ze zich verder hadden ontwikkeld
 
Guppen uit dierenzaken zijn heel kwetsbaar door verregaande inteelt. De temperatuur hoog (26/27 graden), zeer schoon water (2x per week 40% verversen) en veel plantaardige voeding zijn nodig wil je ze een tijdje gezond houden.
 
Oke bedankt voor de info
 

Terug
Bovenaan