zig/zag aal knik in lichaam en zwemt krom


I

isander

Guest
Goede dag allen,

Ik heb een zig/zag aaltje waarvan het lijkt of zijn 'nek' is gebroken, hij houdt zijn kop schuin opzij en zwemt heel snel zigzaggend heen en weer als een aal onder stroom... Als hij even stil ligt valt hij bijna om, maar blijft uiteindelijk wel recht liggen.

Ik wilde hem afmaken omdat het er hopeloos uitziet, maar in mijn hand ligt hij wel helemaal recht.
En ik merk ook niet dat hij erop reageert als ik aan de ingetrokken kant druk om hem recht te trekken o.i.d.

Hij heeft alleen een klein duidelijk rood adertje op zijn buik maar verder zie ik niets opvallends.
Dat adertje zit ook niet op de plek dat hij kromtrekt.


Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
ACDAA6FA-7DDE-4B66-8BD9-3B5C931DC502.jpeg
 
Het is net alsof zijn nek gebroken is o.i.d. Ik zie niets afwijken aan zijn huid
 
Ik heb er maar een eind aan gemaakt.
Wel zielig, zoals altijd wanneer ik de bak opendoe hield hij zijn kopje overeind en keek hij mij aan.

Maar ja, 't is niet anders. Ik denk niet dat hij hier overeen kon komen.
 
Dat is kloten voor je Isander. Het hoort bij de hobby maar hier zit je niet op te wachten.
 
ik heb dit eens gehad met tja niet echt te vergelijken maar met een kardinaal die had ook ineens een knik in zijn rug. zou het kunnen dat ze springen en dan op iets landen of van schrik een beweging maken en ergens frontaal op knallen?
 
Das spijtig maar het heeft natuurlijk geen enkele zin om het dier onnodig te laten lijden.
 
Als ik dat koppie op de foto bekijk dan heb ik gelijk medelijden met deze vis en dat maakt het voor mij weer anders dan dat het een " gewone" vis zou zijn geweest.
 

Terug
Bovenaan