Zien wij iets aan de ontlasting?


RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
29
Locatie
Driebergen
ik heb een 180x50x50 bak met opgroeiende vissen... maar de groei blijft achter, vissen zijn ook schrikachtig.
Wat kan een reden zijn van achterblijvende groei?

daarbuiten: vinden jullie onderstaande ontlasting "normaal"?

fofo 2.jpgfofo 3.jpgforo 1.jpg
 
Vaker verversen helpt het stimuleren van de groei, ook kan de behuizing te klein zijn waardoor ze achterblijven in groei, of een te druk bevolkte bak, of stress (door bijv. te felle verlichting en te weinig beschutting).

Aan de ontlasting zie ik niks raars
 
Jammer dat het niet helemaal goed gaat met je vissen maar leuk om eindelijk weer eens een foto van je vissen te zien :)k
Misschien moeten ze wat vaker ziek worden......:unsure::sorry::Dk
 
Antwoord vraag , ja dat is niet goed .
Ontlasting moet snel afbreken ; darmflora serieus ontregelt . Kleur en structuur is niet goed .
 
Nu is er is over nadenk en nog is goed oplet... voer gaat ook maar mondjes maat naar binnen, spuwen het eens in de zoveel tijd ook weer uit.
Gaat ook niet de hoeveelheid voer naar binnen, wat ik zou verwachten van een 38 vissen.

Vaker verversen helpt het stimuleren van de groei, ook kan de behuizing te klein zijn waardoor ze achterblijven in groei, of een te druk bevolkte bak, of stress (door bijv. te felle verlichting en te weinig beschutting).

Aan de ontlasting zie ik niks raars

70% wissel per week.. 38 vissen van 3-7cm op 180x50x50.... bak vol potjes, hout, stenen ect ect.
Denk haast niet dat het daaraan kan liggen.

Antwoord vraag , ja dat is niet goed .
Ontlasting moet snel afbreken ; darmflora serieus ontregelt . Kleur en structuur is niet goed .

En wat kan men daar aan doen?
 
Proberen om heel vaak weinig te voeren , en ander voer . Zoveel mogelijk natuurlijk dieet proberen te evenaren .
Ik koop ook wel eens voer wat slecht verteerd , tja dat voer je dan niet meer .
Ik gebruik zelf toevoeging van EM micro-organismen in het water , die gaan ook naar de darmen .
Ik vang wel eens vissen in de beken , en als je dan ziet hoe perfect die ontlasting is , dat is moeilijk te evenaren in het aquarium , gewoon omdat we er niet over beschikken wat de natuur allemaal biedt .
 

Terug
Bovenaan