Zieke maanvis. .


L

Lutzen Visbeek

Guest
hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

ik heb een maanvis met een uitpuilsel aan zn kleine vin voor. zie foto.

ik heb reeds esha2000 gebruikt en Cerpofor Bactyfec.
beide hebben geen resultaat.

de vis zelf lijkt er weinig last van te hebben.
hij eet goed zwemt goed en ziet er verder goed uit.

198581lutzen_visbeek_0_82_20130902_22.jpg
 
Hoe groot is je aquarium? Hoe vaak verschoon je het water? En de filter? Hoe maak je de filter schoon? Zitten er nog andere vissen in?
 
Zijn leuk bedoeld die vragen visstick maar denk je dat ze nut hebben voor een maanvis met een gezwel?
 
Als ik de planten, en vissen zo zie. Zal dat wel goed zitten.

Lijkt wel " wildvlees" of iets in die geest. als de vis er geen last van heeft, en het is niet ontstoken of schimmelachtig.

Niet mee keuren op de gok dan, lijkt me.
 
Als ik de foto bekijk is het voor zover ik kan zien geen vergroeiing.
Als ik het goed zie zit er bij de vin aan de zijkant een soort tumor? Het kan zijn dat dit een wondje is geweest wat niet mooi is genezen littekenweefsel.
Misschien is het ene tumor? Groeit de plek of blijft het stabiel?

Vanaf de foto is het lastig te beoordelen ook omdat de structuur slecht te zien is. Heb je misschien een betere foto?
 
moeilijk om goed te zien. heb de foto wat uitvergroot.
het lijkt stabiel maar het is lastig. verder is idd alles ok.
geen vreemde dingen.

wat de middelen betreft. zou dat moeten helpen of is het totaal verkeerd?

828559_0_82_maanvis.jpg
 
Hmm lastig te zien.
Kan het niet een genezende wond zijn? Weet je wanneer het is gekomen ineens of langzaam erger worden?

De middelen die je hebt gebruikt helpen vooral tegen bacteri�n en schimmel ziektes en bacteri�n in het water, ook helpen ze bij wondgenezing. Een nadeel van deze middeltjes vind ik altijd dat ze ook een groot deel van de goede bacteri�n dood maken.

Mits je de middels goed gebruikt hebt zou je dus vrijwel een bacteri�le infectie kunnen uitsluiten.

Ik vind het lastig om te zeggen dit is het. Als ik naar de foto kijk dan denk ik eerder aan een wondje ook omdat je een soort van vlees ziet.
 
Het is van een klein beetje steeds erger geworden. Ik zal het even aan zien en hopen dat hij het overleefd
 

Terug
Bovenaan