Zieke betta opknappen


NathaliePip

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
26 december 2021
Berichten
1,089
Locatie
Gelderland
Afgelopen weken zag ik elke keer een betta in een lfs in een hoekje klem zitten. Afgelopen maandag leefde de betta nog steeds en vond ik het zo zielig dat ik hem heb meegenomen.
Hij eet gelukkig wel en ik ga hem opknappen.
Hij zit in een klein aquarium met dagelijks schoon water, een beetje voogle, levend voer en granulaat.
De eerste twee foto’s maandag, het filmpje woensdag en de laatste twee foto ‘s van vandaag. Ik zal jullie op de hoogte houden van het resultaat.
 

Bijlagen

  • IMG_0113.jpeg
    IMG_0113.jpeg
    188.6 KB · Weergaven: 57
  • IMG_0116.jpeg
    IMG_0116.jpeg
    196.1 KB · Weergaven: 62
  • IMG_0120.mov
    134.8 MB
  • IMG_0129.jpeg
    IMG_0129.jpeg
    161 KB · Weergaven: 55
  • IMG_0128.jpeg
    IMG_0128.jpeg
    167.8 KB · Weergaven: 58
germ, hoop dat ie goed opknapt! mooi dat je dat doet
 
Het bruist in mij van de reacties; ik ga ze gewoon zonder enige vorm van onderscheid opschrijven:
Wat mooi dat je je over dat diertje ontfermt!
Ik hoop wel dat je 'm gratis hebt meegekregen!
Zo niet: hoe stoppen we dan die cirkelgang van dieren te koop zetten op een dergelijke manier?
Hoe krijgen we die dierenwinkel(s) zover dat ze beter voor hun dieren zorgen/ als ze dat niet kunnen er mee stoppen? Helpt het dan wel of niet om zo'n diertje mee te nemen?
 
Tja, ik denk niet dat ik de wereld kan verbeteren door dit visje te laten zitten. Ik heb niet de illusie dat ik dierenwinkels in hun zorg voor dieren kan veranderen.

Je hebt natuurlijk gelijk dat in principe het niet handig is om dit visje te kopen. Daar tegenover staat dat de lfs waar ik hem bij heb gehaald over het algemeen hele gezonde vissen heeft zitten. Dit was echt een uitzondering.

En… nou ja… hij keek me aan al die weken… ( dat is een vette interpretatie 😁, ik denk niet dat ie dat kon) en ik ben gezwicht.

Ik kreeg wel een andere gezonde betta aangeboden, maar besloot toch deze mee te nemen. Kreeg het aanbod om een nieuwe te krijgen mocht deze het niet overleven.

En ik vind het ook wel een beetje een project. Je kunt met weinig een dier weer tot leven brengen in zo’n geval. En dat is een bevredigende ervaring. Beetje goede zorg, schoon water, op z’n tijd een hapje eten en hop! Daar gaat ie het weer doen.
 
Ik ken het gevoel hoor: mijn oom had toen ik nog klein was een plantencentrum en ik nam altijd de zielepieten uit de container mee. het geeft veel voldoening om zo'n levend wezen op te lappen en terug gelukkig te maken.
En ik heb het een tijd lang met zwerfkittens gedaan, dat levert de dankbaarste dieren op.

Het waren gewoon een paar gedachtenspinsels/ gevoelsfragmenten die bij me boven kwamen en die ik gedeeld heb.
 
Hij is nu een week aan het herstellen. Hij eet nu regelmatig, zijn balans is beter, zijn kleuren komen weer een beetje terug en hij reageert veel actiever op zijn omgeving. En hij begint weer wat gevulder te zijn, niet zo skinny ondervoed.
Foto 1 is van dag 1, foto 2 is van dag 8.
 

Bijlagen

  • IMG_0113.jpeg
    IMG_0113.jpeg
    188.6 KB · Weergaven: 61
  • IMG_0143.jpeg
    IMG_0143.jpeg
    169.1 KB · Weergaven: 54
  • Leuk
Waarderingen: F.
wauw wat een verschil al! mooi zeg hoe snel een visje met de juiste zorg kan opknappen:love:
 

Terug
Bovenaan