ziek of bekje vol eitjes?


A

AquaMaik

Guest
Hallo allemaal ik heb sinds een weekje een vrouwelijke Kingsizei die een best groot bekje heeft.
De ene dag is het minder dan de andere dag. En ze beweegt veel met haar bek en zondert zich een beetje af tussen de stenen.

ik heb hier wat foto's (sorry dat ze onduidelijk zijn ga binnenkort een betere camera halen)

hier de hele bak:
-9N0L8R5H9hZVURLes27Fq_zJgrHCo83.jpeg


het vrouwtje waar het over gaat:
-9N0L8R5H9hZVURLes27Fq_zJgrHCo83.jpeg


-9N0L8R5H9hZVURLes27Fq_zJgrHCo83.jpeg


De vader:
-9N0L8R5H9hZVURLes27Fq_zJgrHCo83.jpeg
 
Wat ik kan zien op de foto is dat ik vermoed dat het eieren zijn. Vaak zie je dat als ze eieren dragen dat de bek echt een stuk groter lijkt, de kieuwen een beetje uitgezet staan en dat ze ook een soort hangende keel krijgen om het zo maar te zeggen haha. Allemaa om ruimte te maken voor de eitjes en later de kleintjes.
 
Bedankt Jeffrey voor de snelle reactie.
Heb een kweekbakje van 60x30x30 aangeschaft.
Wanneer kan ik het vrouwtje het beste eruit vangen en overplaatsen?

Mvg,
Maikel
 
Soms kun je de kleintjes in de bek zitten als ze water inneemt. Dan zie je kleine zwarte bolletjes en dat zijn de oogjes. Dat lijkt me wel een mooi moment om ze over te zetten.
 
mag ik jou vragen hoezo je ze wilt uitvangen en de kleintjes opkweken ?
Malawi cichliden staan al heel veel op mp aangeboden als je geen adres heb voor de aankomende jonkies dan kan je ze heel moeilijk kwijt.

Tuurlijk is het fantastisch om het proces te zien hoe jonkies opgroeien maar je moet ook verder denken :rolleyes:
 
Is dat praktisch wel mogelijk, uitgangen in zo'n keienbak? Schuilplaatsen genoeg voor de dieren.
 
Gewoon in de bak laten zitten.
Worden er wel opgegeten, maar je houd genoeg over,hoor. de sterkste overleven.
 

Terug
Bovenaan