Zelfbouw kap


R

Roger1980

Guest
Origineel bericht van: Roger1980
Als ik even wat mag vragen... Ik heb nog 2 kleine 60cm bakken staan. Lijkt me leuk als kweek of quarantaine, maar hoe (welk materiaal etc.) zou je dan een lichtkap maken... Ik heb nu bij mijn juwel best wel condenswater, dus hout lijkt me op voorhand al niet geschikt. En de elektra lijkt me ook trickie.
 
Van hout worden regelmatig lichtkappen gemaakt maar dat moet dan wel behandeld worden tegen het vocht en de bevestiging voor de verlichting moet natuurlijk met speciale onderdelen die ook geschikt zijn voor aquaria gemaakt worden.
Is wel leuk om het zelf te maken in principe maar is absoluut geen klusje voor de beginner en kan je volgens mij het beste kijken voor gebruikte originele kappen op marktplaats bv.
 
Ja hout neemt heel snel vocht op dus als je dat niet behandeld dan krijg je geheid problemen.
Kant en klare kappen zijn niet de goedkoopste maar dan voorkom je wel deze ellende.
Maar ik ga ervan uit dat de TS weet waar ie aan begint John ;).
 
Ik bedoel als beginnende klusser van zulke dingen voor de zekerheid he,zie aan het onderschrift wel dat de ts geen beginner met het vissen gebeuren is.
Of bedoelde je dat niet John?
 
WAtervast multiplex 10-12 mm kan je best een mooie kap van maken,hoor.

Naden goed lijmen,en af lakken.
Alleen ,wat je zegt met condens, gaatjes achter maken,met horregaasje er achter.
Kan het ontsnappen.
 

Terug
Bovenaan