zelfbouw grotten


O

oridan

Guest
Hey Iedereen,

Om wat meer schuilmogelijkheden te cre�ren in m'n aquarium was ik aan het denken om zelf wat grotten bij te maken.
Momenteel heb ik 2 gatenstenen staan, waarvan 1 een mooie grot is, maar eigenlijk teveel in en uitgangen biedt om 'functioneel' te zijn. ik heb er nu een stuk van een kleine dakgoot ingelegd tegen de achterwand. bedoeling is deze er terug uit te halen en de beplakken met hetzelfde grind als van de bodem. dit om op te gaan in de omgeving. ik zou ook nog een soort grot half ingegraven in het grind willen maken, maar ik heb nog geen idee van wat ik deze dan zou kunnen maken. tips zijn altijd welkom.
 
Je kan van een grotere Lavasteen(gatensteen?) een mooi grotje maken, door met een boor een holte te maken, maar doe het voorzichtig zodat die niet ineens doormidden breekt.
Of bijv een aardwerk plantenpotje halveren.
 
Gaat zeker niet over lavasteen, want het zijn witte stenen, kan je googlen onder de naam van 'Jura Gatensteen'.
Een plantpotje liever niet, heb er al eentje instaan om als grot te dienen, omgekeerd bovenop het grind.
maar wil deze keer liever een 'hol' hebben, dat in het grind zelf komt. zodat het niet direct opvalt in de omgeving
 
oridan zei:
Gaat zeker niet over lavasteen, want het zijn witte stenen, kan je googlen onder de naam van 'Jura Gatensteen'.
Een plantpotje liever niet, heb er al eentje instaan om als grot te dienen, omgekeerd bovenop het grind.
maar wil deze keer liever een 'hol' hebben, dat in het grind zelf komt. zodat het niet direct opvalt in de omgeving

Waarom dan niet met kokosnoten werken? een anubias, javavaren of een mossoortje erop en het geheel zit zo verwerkt dat het niet opvalt. ;)
 
Dag luc,

Is een leuk idee voor in de toekomst inderdaad. maar momenteel wens ik eigenlijk geen planten bij te plaatsen. een kokosnoot zal allsezins goed zijn wel als basisvorm.
Daar dan eventueel met siliconen grind op plakken.
 
Gisteravond het stukje dakgoot ingesmeerd met silicone en in het grind gerold.
nu afwachten morgen wat het resultaat zal geven.
Momenteel zit mijn kunstwerk in een doos vol grind om zeker zoveel mogelijk grind op het oppervlak te hebben.
 

Terug
Bovenaan