Zelfbouw Coca Cola koelkast aquarium


Nadat het frigotje leeg gehaald was en we de maten voor het aquarium hadden opgenomen, konden we het glas bestellen. Enja eerder deze week, na 3 weken wachten kon ik er aan beginnen.

Het glas:
Bekijk media item 513
Het glas verlijmen met aquarium kit:
Bekijk media item 514
Het bakkie:
Bekijk media item 495
De maten van het aquarium zijn: 40cm x 31,3cm x 53 (hoogte tot waar het water komt), dit wordt dus een mooi 70l bakkie.
 
Om te kunnen voeren (en niet iederskeer het deksel van het frigotje te moeten verwijderen) heb ik een Juwel automatisch voederautomaat gekocht, deze komen standaard met de plaatjes waarop je de voederautomaat zet. Zo krijgen we een mooie afwerking en een klepje waardoor we kunnen voeren.

Bekijk media item 510
 
Volgende project: een mooi interieur maken voor dit bakkie. Hoe en wat weet ik nog niet, wat ik wel al weet: hier wil ik graag een glazen coca cola flesje in verwerken.

Heeft iemand van jullie ideeën of ervaring met het maken van een interieur voor je aquarium, tips zijn altijd welkom!


Zodra het bakkie geplaatst is volgen er weer foto's!
 
waaw, wat een project, erg leuk zeg! Dit ga ik met interesse volgen!
 
Heeft iemand van jullie ideeën of ervaring met het maken van een interieur voor je aquarium, tips zijn altijd welkom!

Voor deze bak zou ik vooral in de hoogte werken, mooie hoge takken of iets. Je zou ook een 'nederlandse sloot' na kunnen bootsen, met bijvoorbeeld colaflesjes als afval maar toch veel planten.
 
Creatief hoor! Je zou zo kunnen gaan werken bij het TV programma 'Tanked'
tanked.JPG
 
Leuk bezig, maar komen de bewoners ook in de Cola te zwemmen:S:D;). Als je onderhoudt moet dan dan is het best lastig denk ik.
 
Heel erg gaaf project! Super creatief! Ben benieuwd hoe het er uit ziet als je klaar bent, heb het knopje 'volgen' maar even ingedrukt ;)
 
Das een gedurfd projectje en ook ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden met de inrichting.
Ben ook benieuwd wat je volgend speciaal project zal zijn want denk wel dat je daar ook al over nagedacht hebt.
 
Hoe is het met het cola aquarium?

Misschien kun je een cola glas monteren met belletjes pomp eruit.
 
Heel gaaf, wellicht een beetje een late reactie maar wellicht, om aan te haken op de bubbels, een luchtsteentje in een flesje en die in de bak. Tanked heeft daar een aflevering over van de rocket fizz, is het idee wel te zien wat ik bedoel. Dit idee
 
Heel erg mooi gedaan!
Ik heb dezelfde koelkast maar dan zonder vissen er in en ben benieuwd of je de plexiglas 'ijs' stukken van het linker en rechter raam ook gaat gebruiken?
Anders heb ik daar interesse in.
 
TS was 28 augustus 2017 voor het laatst online. Vrees dat we voorlopig geen update meer krijgen. Jammer.
 
Mijn excuses voor de lange pauze.

Voor de nieuwsgierigen, het aquarium doet het heel goed, is makkelijk te onderhouden en ziet er op dit moment zo uit:
Bekijk media item 822
Bewoners van deze aquarium zijn:
- 3 kogelvisjes
- 5 corydoras

Hier wil ik nog enkele kardinaaltetra's en een cola flesje met bruissteentje aan toevoegen.
 

Terug
Bovenaan