Zelfbouw co2 reactor aansluiten


A

Aquascraper

Guest
Onlangs op MP een erg mooie Zelfbouw co2 reactor weten te scoren. Alleen nu zit er op beide kanten een nippeltje waarvan 1 met een klein slangetje met daarop een draaiknopje om lucht /co2 toe te laten of te laten ontsnappen? Ik denk dat ik de kant van de reactor met het nippeltje zonder slangetje aan de bovenkant moet houden en dan daarop de co2 toevoer moet doen zodat de co2 van boven naar onder wordt geduwd Door de waterstroom. Maar dan is de vraag....waar dient dat nippeltje met slangetje dan voor?
 
Heb je ook een foto??
Bij de mijne is de een de toevoer van de co2 en bovenop heb ik een ontluchting zitten.
 
Dus bij jou wordt de co2 van onderaf toegevoegd en t water van bovenaf? Zodat de waterstroom van boven naar beneden gaat?

Ps. Waar dient de ontluchter voor?

Foto is voor mij lastig toevoegen via mobiel.maar denk dat je eendezelfde model hebt als ik.
 
Als je hem de eerste keer aansluit, of schoonmaakbeurten hebt gegeven dan zit er lucht in.
Als je de pomp dan aanzet zal het niet meevallen om het overtollige aan lucht af te drijven.
Het ontluchtertje helpt hierbij, iets wat ik bij mijn zelfbouwreactor niet heb, dus ik zit iedere keer te tobben, schuin te houden om al het lucht eruit te krijgen.
Waterstroom gaat van boven naar beneden, zodat het CO2 belletje weerstand krijgt.
Hele Fijne bellen zullen pas met de stroming mee naar onderen gaan.
 
Ok super bedankt voor de info!
 
Aquascraper zei:
Dus bij jou wordt de co2 van onderaf toegevoegd en t water van bovenaf? Zodat de waterstroom van boven naar beneden gaat?

Ps. Waar dient de ontluchter voor?

Foto is voor mij lastig toevoegen via mobiel.maar denk dat je eendezelfde model hebt als ik.

Toevoer van de co2 zit vlak onder de bovenste draaidop.
Ik heb hem gekocht via MP en die man woont in Groningen stad.
 
eric79 zei:
Als je hem de eerste keer aansluit, of schoonmaakbeurten hebt gegeven dan zit er lucht in.
Als je de pomp dan aanzet zal het niet meevallen om het overtollige aan lucht af te drijven.
Het ontluchtertje helpt hierbij, iets wat ik bij mijn zelfbouwreactor niet heb, dus ik zit iedere keer te tobben, schuin te houden om al het lucht eruit te krijgen.
Waterstroom gaat van boven naar beneden, zodat het CO2 belletje weerstand krijgt.
Hele Fijne bellen zullen pas met de stroming mee naar onderen gaan.

Erik, ik zat laatst te denken: Zou het geen oplossing zijn als je je reactor andersom met water vult, en als hij vol is pas op de gewenste manier laat stromen?
Ik denk dat ik dat probleem van lucht ophoping zo ga omzeilen.
 
Coos zei:
eric79 zei:
Als je hem de eerste keer aansluit, of schoonmaakbeurten hebt gegeven dan zit er lucht in.
Als je de pomp dan aanzet zal het niet meevallen om het overtollige aan lucht af te drijven.
Het ontluchtertje helpt hierbij, iets wat ik bij mijn zelfbouwreactor niet heb, dus ik zit iedere keer te tobben, schuin te houden om al het lucht eruit te krijgen.
Waterstroom gaat van boven naar beneden, zodat het CO2 belletje weerstand krijgt.
Hele Fijne bellen zullen pas met de stroming mee naar onderen gaan.

Erik, ik zat laatst te denken: Zou het geen oplossing zijn als je je reactor andersom met water vult, en als hij vol is pas op de gewenste manier laat stromen?
Ik denk dat ik dat probleem van lucht ophoping zo ga omzeilen.


Ik heb nu 2 snelkoppelingen van eheim er tussen gezet. Echt heel vaak haal je hem er natuurlijk niet tussenuit, maar toch.
Ik vul hem dan alvast af met water voordat ik hem er weer tussenzet. Ik was bezig met fine tuning van de reactor, vandaar dat ik ze er tussen gezet heb. Die hele fijne belletjes die mee stroomde wilde ik er eigenlijk in laten zitten, ik heb nu onderin een dun rond sponsje gedaan om te kijken of dit beter is. Zo niet, dan kan ik hem relatief makkelijk ertussen uit halen. Ik heb wat last van baardalg, vandaar.
 

Terug
Bovenaan