Zelfbouw BIO CO2


Kardinaaltje1

Well-known member
Lid geworden
24 juli 2009
Berichten
106
Leeftijd
29
Locatie
Utrecht
Hallo allemaal,

Omdat ik volgende week weer opnieuw met een aquarium ga beginnen ben ik weer op dit forum terecht gekomen :)

Ik ben van plan om dit keer gebruik te maken van een zelfbouw BIO CO2 systeem. Ik heb echter een paar vragen.

Is dit ook voldoende voor een Rio 180?

En hoe zit het 's nachts met de CO2? Heb veel gelezen over een magneetventiel zodat de CO2 bij professionele systemen de Co2 wordt uitgeschakeld.

Ik hoop dat jullie mij wat informatie kunnen geven, mag ook in pb :)

Alvast bedankt.

Kardinaaltje1
 
Er zijn mensen die het op zo n bak hebben en werken vaak met 2 flessen dan. Bij bio co2 loopt het gewoonlijk in de nacht door tenzij je het bewust stopt maar dat is niet nodig. Ik heb zelf lang het gebruikt maar liet het tijdens de nacht gewoon aanstann hoor.
Je kunt ook proberen om het bakje dus groter dan 1% te maken als je denkt dat het anders niet lukt, maar ik zou het eerst gewoon es proberen zoals bij een kleinere bak.
 
Bedankt voor de reactie.

Met het bakje bedoel je hetgeen dat je in je aquarium hangt? En wat betreft het uitproberen in een kleine bak, hier heb ik helaas geen mogelijkheid voor. Ik ga sowieso nog even rondzoeken en de nodige informatie verzamelen.
 
Wat,geen? ook geen wasteiltje of zo?

Het gaat maar om de uitstroom te bekijken.
 

Terug
Bovenaan