Zelf poeder mengen om te bemesten, vraagje daaromtrent...


B

Bumblebiekje

Guest
Goede avond!

Ik heb op de site van aquariumbemesting gekeken en ga wellicht ook poeder bestellen om te mengen zodat ik zelf fosfo, kalium en nitro kan maken. Echter staat erbij dat je het poeder beter met gedemineraliseerd water of osmose water mengt.

Mijn vragen:
- kan het wel met gewoon kraanwater vermengt worden?
- werkt het poeder minder goed op kraanwater of wat is dan precies nadeliger?

Thanks!
 
Ik werk al jaren met gewoon kraanwater hoor en dat gaat prima. Je hoort het weleens vaker, maar ook met kraanwater kan het uitstekend.
In principe is kalium kopen niet nodig omdat in het meeste kraanwater dit voldoende zit en je voegt het ook al toe via de kalium nitraat en kaliumfosfaat.
Maar je kunt altijd als je dat wil een zakje meebestellen. Het is opzich vrij goedkoop.
Mocht je hulp nodig hebben bij het oplossen of het doseren dan meldt je je maar hoor.
 
Bedankt alweer John voor je reactie!

Dan ga ik het ook gewoon bestellen, mijn easy life flesjes zijn voor de helft leeg en dan kan ik het opgeloste mengsel daar mooi indoen later. Als ik later vragen heb over het mengen zal ik ze zeker stellen, al is de uitleg op de website prima.

Nogmaals bedankt!
 
Ja klopt wel hoor. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk die calculator wat irritant vind omdat je gegevens moet invullen en die berekend dan wat je moet toevoegen. Maar je kunt dacht ik niet zelf inbrengen hoeveel per week je in mg/L wilt toevoegen.
Ik zou daarom oplossen in 500 ml zoals op de zakjes staat aangegeven. Dan heb je per soort 1 flesje nodig van 500ml.
Maar het is verder aan jou om te kijken wat je het makkelijkste vindt.
 
Die calculator heb ik net nog gedaan voor mijn 200 liter, nou 180 netto dan :)