Zelf een lichtkap maken


H

halliehallo

Guest
Hallo allemaal, ik heb een Dennerle 30 liter aquarium, en het grote nadeel ervan vind ik dat het geen lichtkap heeft. Nou ben ik benieuwd of het mogelijk is om deze zelf te maken, wat dat gaat kosten, wat ik ervoor nodig heb, en hoelang het gaat duren.
Ik heb zelf helemaal geen ervaring met dingen bouwen/in elkaar zetten, dus alle tips zijn van harte welkom!!

Met vriendelijke groet!
 
Laat hem eerst eens zien,je ondrschrift werkt niet.


Je kunt ook een los lampje op de rand klemmen,he.

Bv. een Hydor met witte ledjes.

Hydor H2Show blue - YouTube


25 Jan 2011 ... Hydor H2Show blue Een mooie compact nachtverlichting, schitterend ... Hydor
H2Show tested in mineral oil for PCby msptkp1,684 views � 1:14
www.youtube.com/watch?v=yFCVj3Ijh80


Hydor Aquarium verlichting - Twenga


Hydor Aquarium verlichting bij Twenga. Shop online voor Hydor Aquarium
verlichting uit een breed aanbod bekende merken en webwinkels in Nederland ...
www.twenga.nl/hydor-aquarium-verlichting.html
 
Dit is hoe de bak erbij staat Bertus, ik heb er nu een gewoon (bureau)lampje op staan, maar heb het idee dat die niet fel genoeg is om echt planten in los te laten, en daarbij ben ik bang dat de garnalen eruit kruipen...

rttt.jpg


Mvg
 
Wil je echte kap,kan je beter gelijk voor ander bakje kijken.


Of glasplaatje op leggen.

Staan weinig zuurstofplantjes in ,he.
Wel veel Valesneria.
 
Garnalen zullen er niet zo snel uit kruipen denk ik..ik heb het zelf nog nooit meegemaakt...maar je moet ze er ook geen aanleiding voor geven..zoals hout boven de bak uit laten steken..ze kunnen namelijk wel springen :)

Ik zou ook zeggen..of een losse lamp http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... ctID=15652 27 euro ;) of inderdaad een bakkie met vaste kap...juwel rekord bijvoorbeeld..wordt je op marktplaats mee dood gegooid.

Suc6!

Groetjes manfred
 
Jaa! Ik ben van plan morgen wat Cabomba of hoornblad te halen! Alleen ik ben dus bang dat ik er te weinig licht op heb staan. Is vallisneria geen zuurstofplant trouwens?

Mvg
 

Terug
Bovenaan