Zelf achterwand maken


J

justinthingy

Guest
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar hoe ik mijn achterwand ga maken.
Na veel zoeken vind je veel verschillende manieren.
Ik dacht zelf aan een achterwand maken van piepschuimplaten deze uitsnijden tot de vorm die ik wil en onder verven met tegellijm poeder extra grijs.
nu loop ik alleen tegen het volgende aan, epoxy hars.

het is redelijk moeilijk te vinden kom ik achter en het is best prijzig. nu is mijn vraag is dit een must in een aquarium achterwand op de manier hoe ik hem wil maken?
Zo ja, is er ook een vervanger die goedkoper/makkelijker te vinden is. en hoe moet dit dan gedaan worden??

ik las iets over schoolbordverf maar dit lijkt me niet mooi? of is er weinig verschil als je dit mixt met de tegellijm?
Als je dan eerst 3 lagen tegellijm doet en daarna een beetje mixen met het schoolbord verf?

Ik hoor graag jullie mededelingen!

Cheers!
 
Prijs van epoxy valt toch wel mee?
Ik was voor 15 euro klaar, wand van 120x55cm.
 
met die bordverf gaat het mis lopen
is niet gemaakt voor continu onderwater

epoxy kun je bestellen bij mr boat
al veel goeds over gehoord
 
Mondeo zei:
Prijs van epoxy valt toch wel mee?
Ik was voor 15 euro klaar, wand van 120x55cm.

Waar heb je deze dan gehaald? want ik heb hem nodig voor mijn Juwel Rekord 800 weet niet hoeveel ik nodig heb maar zal niet veel zijn dan denk ik!

en is elk merk epoxy goed of zit daar nog veel verschil in? ik weet dat je wel beide elementen nodig hebt A en B.

Thanks for de snelle reactie's!
 
epoxy kun je bestellen bij mr boat .
Zegt Roosen.
Is te bestellen.

Hierboven ,, Google. Vul Epoxy in.

Bedenk wel ,is niet zo makkelijk als je denkt.
 
Dat het te bestellen is bij MR boat begrijp ik. dit is een van de eerste site's die opkomt bij google.

Ik zou het echter graag in de buurt kunnen halen i.p.v. bestellen.
Het liefst zelfs een andere mogelijkheid en het gebruik van epoxy laten vervallen maar ik weet niet of hier mogelijkheden in zijn.
 
Ja, achterwand kopen.
Ben je gelijk klaar.

Zonder Epoxy zal niet gaan.
Wat je ook maakt,je moet het afschermen tegen water.
Of natuurlijke lichte materialen gebruiken,zoals de oude Ijselsteentjes van vroeger,rood en geel.
In hand formaat.
 
Elastopur, vind ik zelf ook fraai af te werken, maar is ook niet gratis ;)
 
justinthingy zei:
Mondeo zei:
Prijs van epoxy valt toch wel mee?
Ik was voor 15 euro klaar, wand van 120x55cm.

Waar heb je deze dan gehaald? want ik heb hem nodig voor mijn Juwel Rekord 800 weet niet hoeveel ik nodig heb maar zal niet veel zijn dan denk ik!

en is elk merk epoxy goed of zit daar nog veel verschil in? ik weet dat je wel beide elementen nodig hebt A en B.

Thanks for de snelle reactie's!

Het was van Mr Boat, maar lag hier bij de lokale aquarium handel.
 

Terug
Bovenaan