Zeldzame soorten bestelling


colisa lalia

Well-known member
Lid geworden
23 augustus 2009
Berichten
778
Leeftijd
27
Locatie
Brecht, België
Goedendag iedereen,

Ik heb enkele interessante vissen gevonden in Frankrijk waaronder de Apistogramma mendezi (van 2 verschillende vangplaatsen), Dicrossus foirni, Biotoecus opercularis, Ivanacara adoketa, Apistogramma diplotaenia, Brittanichtys axelrodi...

Maar omdat er mogelijke nog mensen ge�nteresseerd zijn en we zo de kostprijs en verzendkosten laag kunnen houden.
Je kan altijd vragen naar een bepaalde soort en dan kan ik bij die persoon even horen of hij deze ook heeft zitten.

Dit is een exclusief aanbod, dus wees er snel bij zou ik zeggen :)


Met vriendelijke groeten,
Philip



P.S. Een lijst van net binnengekomen soorten:

Aequidens pallidus
Alestopetersius smykalai
Allotoca dugesi
Amia calva
Ancistrus L183
Apistogramma diplotaenia
Apistogramma erythrura
Apistogramma mendezi Barcelos
Apistogrammoides pucallpaensis
Aulonocranus dewindti
Betta brownorum
Biotecus opercularis
Botia nigrolineata
Brachyplatystoma juruensis
Brittanichthys axelrodi
Cicdhla orinocensis Rio Meta
Cichla kelberi
Cichla melaniae Xingu
Cichla monoculus Tarapoto
Cichla piquiti Araguaia
Congopanchax brichardi
Corydoras aeneus black Venezuela
Corydoras burgessi
Corydoras robustus
Crenicichla inpai
Crenicichla regani
Crenicichla reticulata
Crenuchus spilurus
Dicrossus foirni
Enantiopus melanogenys Kilesa
Epiplatys annulatus
Geophaghus mirabilis
Gnathocharax steindachneri
Guianacara cf owroevefi
Hoplias malabaricus
Hydrocynus goliath
Hydrocynus vittatus
Hypancistrus L262
Hypancistrus L404
Hypancistrus sp L136
Hyphessobrycon pyrrhonotus
Ladigesia roloffi
Lepidarchus adonis
Liobagrus marginatus
Metynnis sp aff maculatus Peru
Mylochromis anaphyrmus
Naevochromis chrysogaster
Neolamprologus furcifer
Ophthalmotilapia nasuta gold Ulwile
Ophthalmotilapia nasuta Mukosa
Oreichthys crenuchoides
Osteoglossum bicirrhosum
Paracheirodon simulans
Parasphaerichthys ocellatus
Phenacogrammus caudomaculatus
Pterophyllum leopoldi
Pygopristis denticulata
Symphysodon aequifasciatus Jatapu heckel cruzado
Symphysodon aequifasciatus Madeira red
Taeniochromis holotaenia
Tatia musaica
 
Er staan vissen tussen waar niemand een aquarium voor heeft haha. Zie hem er toevallig tussen staan. Is wel erg dat die gewoon de handel in gaan
 
Hydrocynus goliath. Word een beetje groot. En heeft een mooie glimlach :)
 
E7ED2CCA-CB60-4455-A74C-A72A13ECABD0_zpsgssv5gfc.jpg
828B575A-9816-4DDA-AC2E-CBA4EC1C85A4_zpsdf8efbul.jpg
.
Zo ga nu maar eens je bodem afhevelen :D
 
Philip, ik ben misschien wel geintereseerin de GUIANACARA OWROEWEFI
voor welke prijs worden deze aangeboden?
 
Philip, ben ook benieuwd naar de prijs van de Metynnis sp aff maculatus Peru en wanneer uiterlijk bestellen?
 
Richvio, daar heb je zeker gelijk in. Maar ik weet niet of deze vissen zomaar beschikbaar zijn voor eender wie.
Maar die past zeker niet in een aquarium bij je thuis.


Jos, de Guianacara cf. owroewefi kosten �8,50 per stuk. Deze zijn geen wildvang maar nakweek.


Stijn, zij kosten �28 per stuk en ze nog in gelimiteerde aantallen aanwezig. Hoeveel had je er dan op het oog?
Ik wacht even de respons af van de forumleden en dan zal ik een datum prikken.
 
Is ook geen aanval hoor :). Verbaas me over de vissen die aangeboden worden. Dat dat verhandelbaar is zeg maar
 
Ik ben op zoek naar de Corydoras barbatus, ongeveer een groepje van 10 stuks.
 
colisa lalia zei:
Richvio, daar heb je zeker gelijk in. Maar ik weet niet of deze vissen zomaar beschikbaar zijn voor eender wie.
Maar die past zeker niet in een aquarium bij je thuis.


Jos, de Guianacara cf. owroewefi kosten �8,50 per stuk. Deze zijn geen wildvang maar nakweek.


Stijn, zij kosten �28 per stuk en ze nog in gelimiteerde aantallen aanwezig. Hoeveel had je er dan op het oog?
Ik wacht even de respons af van de forumleden en dan zal ik een datum prikken.

Weet je toevallig de grootte en 8 exemplaren zat ik te denken, maar op moment is het nog niet helemaal zeker. Laat even weten wat voor datum en dan hoor je van me of wel of niet doorgaat.
 
Richvio, ja hoor ik weet dat je het goed bedoelde :) (misschien had ik er een smiley bij moeten plaatsen)

Maar deze persoon in rechtstreeks contact met de vissers en die zullen de vissen op jonge leeftijd vangen, maar waarschijnlijk zullen die op vraag van iemand gevangen zijn. want het zijn niet meteen de meest voorkomende vissen :)



Henk, de C. barbatus is niet meteen in stock maar ik kan er wel eens naar vragen.


Saskia, de C. regani komen van Barcelos, zijn rond de 8cm groot en kosten �16,- per stuk


Stijn, ik zal zo snel mogelijk een datum proberen vast te pinnen :)
De vissen zelf zijn zo een 14cm groot.
 
colisa lalia zei:
\


Stijn, ik zal zo snel mogelijk een datum proberen vast te pinnen :)
De vissen zelf zijn zo een 14cm groot.

probleem wat ik heb is hoe groot worden ze, Er is echt weinig te vinden. De enigste site die er te vinden is zegt 12-14 cm en groot worden ze niet. Maar als jij zegt dat ze al 14 cm hebben dan vraag ik me af zijn ze volwassen of groeien ze nog door. De prijs hoef ik niet overna te denken
 
colisa lalia zei:
Aqua global zegt dat ze een grootte van 18-20cm bereiken

http://www.aqua-global.eu/newsletter/Newsletter 19-2013.pdf

Rudiger Riehl en Hans A. Baensch die samen Aquarien Atlas 3 hebben geschreven claimen dat de vis ongeveer 18cm groot wordt.

https://books.google.be/books?id=Il...v=onepage&q=Metynnis sp aff maculatus&f=false

Toevallig contact met een duitser die ze heeft, en hij meld me dat e bij hem naar 5 jaar op 10 cm zaten en nu nog net de 12 cm aantikken inclusief staart en zijn dus 8 jaar oud. Dus moeilijk moelijk want vissen van 18-20 cm is mij te groot.
 
Ivo, dat zou ik eerlijk gezegd niet weten.


Erwin, ze zijn ronde de 10cm groot en kosten �75 per stuk.


Stijn, dat is goed nieuws dat je iemand hebt gevonden die ze al lang heeft. :D
Lijkt me ook een mooi formaat van vis.
 
Zoo, dat is een pittig prijsje voor een klein visje... Ik haak af als je 't niet erg vindt.
 
Ik had dit topic niet eerder gezien, maar zou wel enkele Congopanchax brichardi willen, wat zou de prijs zijn voor 10stuks ? Hoe gaat levering in zijn werk ?
Enig idee of deze persoon ook barbus hulstaerti kan leveren ? Deze soort zoek ik ook al eventjes.
Ik woon wel in belgi�, dus als er aan groepsverzending wordt gedaan naar Nederland haak ik af.
 

Terug
Bovenaan