Zeewater aquarium?


E

ElDorado

Guest
Beste mensen,

ik heb hier nog een 120x60x60 aquarium staan met met overloop en daar onder een 180liter bioloogfilter.
Op dit moment nog bewoont door een aantal zoetwatervissen.
Maar deze worden dinsdag verhuist naar een nieuw onderkomen.
Nou wil ik er graag een zoutwater bak van maken.
Ik heb hier nog een zelfbouw eiwitafschuimer staan welke groot genoeg is voor een kleine koi vijver (daar is hij ook voor gebruikt). Deze kan er nog makkelijk naast staan.
Hoe kan ik de ombouw naar zoutwater het beste aan pakken en wat heb ik nog allemaal nodig om de bioloog geschikt te maken voor zoutwater?
Verlichting en verwarming heb ik natuurlijk nog.
 
Der is nx om te bouwen van zoet naar zout... alleen het water en de inrichting...

Voor zeewater heb je niets in je bioloog nodig dan water!!!! (Of extra levende steen. Algen ofzo. Maar das verders statium)
Absolut geen sponzen...! Bioballen of keramiek pijpjes...!!
Als je goed zout gebruikt. En regelmatig een goede hoeveelheid waterververst kun je normaal je waarde tot een bepaald moment op die manier goed op punt houden... daarna mede dat je ook een aqua hebt van 400l ga je vast en zeker een kalkreactor moete gaan gebruike of. Een balling methode toepasse ofzo... maar das u keuze dan...


Zoek op google of lees AUB goed de beginnershandleidingen!!! Koop enkele goede boeken en lees je goed in!! Doe het voor u.! Niet voor iemand anders! Je gaat u der veeel onnodige koste en probleme mee besparen!!
Voor mij deden de boeke van Arno kumpers het zeer goed.. duidelijk en gemakkelijk leesbaar!

Mvg Dave...
 

Terug
Bovenaan