zee aquarium van jan fokke


Tja, dan lijkt het er veel op dat hij stress heeft veroorzaakt als ik het op een rijtje zet.
 
Hij heet niet voor niets keizer he sorry best wel flauw als ik zo de pech allemaal lees. Ik heb alles even terug gelezen omdat ik heel erg graag een zee aquarium wil en dus het erg boeiend vind om een set up te volgen. Maar ja je was de 2de set up en zoals ik al in een ander topic zei, dit gaat het niet worden en na jou set up te lezen al helemaal niet meer wat een hocus spokus met die waardes en dit toevoegen en dat als ik straks eens met pensioen ga ofzo hahaha.

Respect hoor zee aquarium houders!
 
Hij heet niet voor niets keizer he sorry best wel flauw als ik zo de pech allemaal lees. Ik heb alles even terug gelezen omdat ik heel erg graag een zee aquarium wil en dus het erg boeiend vind om een set up te volgen. Maar ja je was de 2de set up en zoals ik al in een ander topic zei, dit gaat het niet worden en na jou set up te lezen al helemaal niet meer wat een hocus spokus met die waardes en dit toevoegen en dat als ik straks eens met pensioen ga ofzo hahaha.

Respect hoor zee aquarium houders!

Goed inlezen is belangrijk en vooral niets overhaasten want het is met zout allemaal net wat gevoeliger dan bij zoetwater. Maar het is te doen hoor. Onze nieuwe Reefer is nu zo goed als "ingedraaid" gelukkig. Zie ook mijn onderschrift.
 
Goed inlezen is belangrijk en vooral niets overhaasten want het is met zout allemaal net wat gevoeliger dan bij zoetwater. Maar het is te doen hoor. Onze nieuwe Reefer is nu zo goed als "ingedraaid" gelukkig. Zie ook mijn onderschrift.


Ik ga zo eens kijken. Ik wil volgens mij niet weten hoeveel bakken jullie hebben he
 
We hebben 8 in de woonkamer staan waaronder de meterbak en een 80cm en een Reefer 170. Wat 60cm en nano s staan inderdaad op de slaapkamer:D:D

Sorry, Jan voor deze off topic post;). Hoe gaat het nu met de vis Jan?
 
ik zag vanmorgen voor ik naar het werk ging dat die overleden is
 
Ja dat flink balen zeg. Dat wordt dus zo ongeveer weer opnieuw beginnen straks met het bestand. Zou wel even wachten hiermee omdat de oorzaak nog niet 100% duidelijk is.
 
ja straks over paar weken weer opnieuw beginnen.
 
ja klopt en dan ook een leuk bestandje er in wat beter samen gaat
 
Ja lastig hoor als je net met zout begint en dan moet je vaak afgaan op adviezen van een ander. Komt vast wel goed.
 
ja gaat ook wel goed komen.
 
Kun je niet een keer een watertest laten doen? Ik weet dat @Erwin regelmatig watermonsters opstuurt naar Duitsland, zodat je precies weet waar je tekorten zitten.
 
Die testen kosten ook iets van 25-30 euro. Flink prijzig maar ik heb bij Jan eerder de indruk dat die keizer de boosdoener is. Als het een ziekte is geweest dan zul je dat denk ik niet in de test terugvinden.
 
nee klopt nwt al naar die triton test gekeken, kost 35 euro plus nog 4 euro aan postzegels.
Maar als bak een beetje betef draait wil ik het wel eens gaan doen 2 of 3 keer met maand tussen er in om zo ook precies er achter te komen wat verbruik per maand is
 
Ja ik heb het van de zomer 1x laten doen maar ja zolang alles het goed doet vindt ik het wel zonde van het geld.
 
ja dat is ook zo en dat is denk meer zo voor grote bakken van 400+ die niet tot nouwelijks water verversen en alleen de te korten aan vullen
 
Ja die meten veel en vullen van alles aan. Ik wil bij de nieuwe ook gewoon minimaal 10 liter wekelijks verversen en de All in one en Coral Vits toevoegen. Geen verandering van strategie dus.
 
oke ja dat is ook gewoon het makkelijkste 10 liter per week wisselen.
 
De testen zijn er vooral voor om te zien of jezelf consequent goede waardes meet, meer een eiking op wat je zelf meet.
Komt bij dat als je eenmaal wat meerdere groeiers in de bak zou houden zoals acropora's je met de sporen elementen al snel aan de lage kant zit, een wissel van 10% kan dat niet meer bolwerken dan.
De elementen worden dan geanalyseerd en zo kan je beter begrijpen hoe en wat met toevoegingen. Dat een koraal er nu best bijstaat wil niet zeggen dat je waardes nu stabiel zijn..... zelfde geld vreet het koraal je kh,ca en je sporen zoals borium, mangaan etc etc op. dan ineens staat je koraaltje niet meer zo mooi en is het iets wat al maanden op aan het zetten is.

Erg spijtig van je vissen man :(
Ik denk ook aan oorzaak keizer.......
 
ja die ga ik er dus binnen kort maar uit halen en eens ga kijken naar een bestandje wat beter samen gaat.
 
Vandaag proberen het keizertje er uit te vangen en er 2 of 3 visjes voor terug te plaatsen.

Nemateleotris magnifica daar 2 van.
en nog een andere goby die in symbiose leeft met mijn pistoolgarnaal
 
Mooi visje Jan maar niet geschikt voor ons jammer genoeg want het zijn goede springers lees ik.
 
ja klopt dat is het voordeel van een gesloten bak. Maar er is ook nog verder wel veel ander moois te krijgen.
 
Ja er is best veel keus dus we gaan daar rustig naar kijken als de bak wat langer draait.
 
Ja genoeg keuze voor die van mij ook al.
 
hoe krijg je zoon vis gevangen met al die stenen
 
Inderdaad, vangen van een vis is echt een drama. Een visval zou veel gemakkelijker moeten zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
bak verbouwd hier al gebeurt, vis zit er nog steeds in.
Maar een aquamedic vissenval is duur 46 euro.
 

Terug
Bovenaan