Zand in buik?


Lindaqua

Member
Lid geworden
15 september 2021
Berichten
8
Leeftijd
40
Hallo,

ik heb een paar garnaaltjes in mijn aquarium en sinds gister heeft er eentje wat lijkt op zand in de buikholte???
Ene keer lijkt het alsof het tussen zijn pootjes zit en andere keer alsof het echt in zijn buik zit. Wat zou dit kunnen zijn want ik ben er niet zeker van dat het ook echt zand van de bodem is hoor. Het gaat trouwens ook alle kanten op.
483868A8-2CA5-4830-8257-2E6D070A6C2D.jpeg
AD56F23F-5B6E-48F7-B9F5-B170FCD9550C.jpeg
109AF91A-4F7A-47E4-9967-CC94709A4F75.jpeg
 
Oh echt!šŸ˜†had ik nog niet bij stil gestaan haha. En wat is nu het beste om te doen? Hoe lang duurt het voordat ze komen en kan ik deze garnaal gewoon in het aquarium houden inclusief babyā€™s?
 
En dat het heen en weer gaat dat doet d egarnaal zelf, daarmee beluchten ze de eitjes, overigens is dit de japonicagarnaal en daarvan dien je de larfjes op te kweken in brak water (NIET de zwangere garnaal in brak water zetten dat overleeft ze niet, enkel de larfjes uitvangen als ze geworpen zijn en die verhuizen naar brak water
 
Het opkweken is nog niet zo makkelijk dus het is aan jou of je dat wel of niet wil doen.
 
Zijn idd eitjes en zo te zien Japonica garnalen. Jonkies zul je in brakwater moeten plaatsen wil je die laten opgroeien. In gewoon zoet water redden ze t niet.
 
En wat gebeurt er als ik de larfjes niet eruit haal? Worden ze dan opgegeten door de andere vissen/garnalen? Of krijg je dan slechte waterwaardes?
 
Inderdaad eitjes, wat leuk he ā˜ŗļø veel succes met uitvangen en grootbrengen.

Brak moet om ze Ć¼berhaupt te laten overleven, maar dat overleven je andere bewoners niet ;) vandaar uitzetten
 
En wat gebeurt er als ik de larfjes niet eruit haal? Worden ze dan opgegeten door de andere vissen/garnalen? Of krijg je dan slechte waterwaardes?
Dan gaan ze het niet overleven. Google even op Japonica garnaal kweken of kijk hier op het AF even daarnaar.
 
Oke ik ga mij er eens in verdiepen, maar ik betwijfel het of ik de larven Ć¼berhaupt ga vinden in mijn aquarium haha.
 
 
Ik heb gisteravond alles zitten nalezen, maar ik heb besloten ze niet te kweken. Het enige wat ik niet goed kan vinden, is of de larven gewoon in het aquarium kunnen blijven of moet ik ze dan gelijk eruit halen ivm rotting?
 
Ach die vindt je nooit allemaal en ik zou dat lekker laten gaan als de bak goed is ingedraaid. Ik heb nog nooit gehoord dat men ze gaat uitvangen en ze zijn op zo piepklein.
 
Die gaan niet rotten hoor, voor je daar iets van merkt is het al weg. Je hebt genoeg dieren om de rommel meteen op te ruimen.
 
Oke heel erg bedankt!šŸ¤—
 

Terug
Bovenaan